وزیر اقتصاد وعده داده که دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده ندارد اما برنامه‌هایی دارد تا بتواند ناترازی را از طریق چند ابزار سیاستی غیرقیمتی از بین ببرد.

درآمد وصولی گمرک و واریزی به خزانه در ۱۱ ماهه سال جاری به ۱۹۶ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان رسیده که رییس کل گمرک گفته این میزان درآمد وصولی و واریزی به خزانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته.

وزارت انرژی آمریکا از افزایش تولید ماهانه نفت ایران به بالاترین رقم از زمان خروج آمریکا از برجام خبر داده و اعلام کرده که کل تولید نفت خام و سایر انواع سوخت مایع ایران در ژانویه ۲۰۲۴ معادل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بوده.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران گفته، با تعلیق ایران از سیستم بین‌المللی بیمه سبز، هزینه حمل جاده‌ای کالا برای کشور تا 200 درصد افزایش یافته و تا حالا تلاش‌های انجام گرفته برای رفع این مشکل بی‌فایده بوده.

در حاشیه جلسه هیات دولت رییس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل شدن گزارش این سازمان درباره تورم بهمن‌ماه خبر داده و گفته به کاهش تورم بلندمدت نزدیک می‌شویم و تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن سال گذشته به ۳۵.۸ درصد رسیده در حالی که ابتدای امسال تورم نقطه به نقطه ۵۰.۵ درصد بوده. امروز وزیر اقتصاد هم وعده‌ای تورمی داده و گفته تورم سال آینده قطعا از تورم 46 درصدی امسال کمتر است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام اینکه ایران چهارمین سال خشکسالی متوالی را پشت سر می‌گذارد، گفته، ۱۸ استان کشور شاهد ناترازی در تولید و مصرف آب هستند.

امروز ارزش هر لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا باز هم کاهش پیدا کرد. هر دلار آمریکا امروز به 31 لیر رسید و این در حالی بوده که در روزهای گذشته با حدود 30 لیر معامله میشد. چند روز پیش بانک مرکزی ترکیه، نظرسنجی از فعالان اقتصادی و بازار این کشور منتشر کرد که این نظرسنجی حکایت از این داشت که نرخ دلار در این کشور تا پایان سال 2024 به 40 لیر می‌رسد.