عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در توییتی از افزایش سقف معافیت مالیاتی اصناف در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ خبر داد. همتی نوشته که میزان معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در لایحه بودجه ۱۴۰۴، با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به امسال به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده.

معاون نظارت و تنظیم‌گری بانک مرکزی از کفایت سرمایه منفی ۸ بانک خبر داده و گفته ناترازی بانک‌ها به ۷۰۰ هزار میلیارد تومن رسیده. 

رئیس سازمان توسعه تجارت با توضیح اینکه در ۶ ماهه امسال، ۷۰ میلیون تن کالا به ارزش ۲۵.۸ میلیارد دلار از کشور صادر شده و در مقابل ۱۸.۳ میلیون تن کالا به ارزش ۳۲.۵ میلیارد دلار وارد کشور شده، از دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال گذشته، رونمایی کرد. 

محمدعلی دهقان‌دهنوی، همچنین خبر داده که سال گذشته صادرات گاز کشور ۵.۳ میلیارد دلار افت داشته.

گمرک اعلام‌کرده در ۶ ماهه ابتدایی سال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۴ میلیون دلار به روسیه صادر شده که نسبت به سال گذشته رشدی ۱۲ درصدی از نظر ارزش داشته. 

سرپرست اداره راهبری سامانه‌های تنظیم‌گری و نظارت بانک مرکزی، از تدوین پیش‌نویس فنی-عملیاتی دستورالعمل تعیین سقف اعتباری برای متقاضیان صدور دسته چک خبر داده. وزیر امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، توییتی زده و نوشته، آمریکا در حال ارسال بی‌سابقه تسلیحات به اسرائیل است. 

وزیر امور خارجه که در ادامه سفرهای منطقه‌ای به بغداد سفر کرده، در کنفرانسی مشترک با وزیر خارجه عراق از آمادگی کشور برای یک وضعیت جنگی خبر داده اما گفته خواهان جنگ نیستیم و برای صلح عادلانه در غزه و لبنان تلاش می‌کنیم. 

در ادامه این کنفرانس خبری، فواد حسین، وزیر امورخارجه عراق هم اعلام کرده که ادامه جنگ در غزه و لبنان امنیت و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند و به طور قاطع با هرگونه سوء استفاده از آسمان عراق در این جنگ مخالف‌ هستیم. ‌

بیش از یک هفته هست که شایعاتی درباره سلامتی اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پخش شده و حالا رئیس مجلس در سفر به بیروت و گفت‌وگو با شبکه المیادین، اعلام کرده که اسماعیل قاآنی در سلامت کامل است و با این خبر به شایعات منتشر شده پایان داد. 

قانون بودجه امسال مجوز انتشار ۲۵۴ همت اوراق نقدی را به دولت داده. تاکنون هم ۱۹۴ همت اوراق منتشر شده و تنها مجوز انتشار ۶۰ همت اوراق برای دولت باقی مانده. در تازه‌ترین حراج اوراق، مقرر شده تا ۶۰ همت اوراق جدید منتشر شود و با این شرایط پرونده اوراق مجوز داده شده در بودجه بسته می‌شود و این در حالی است هنوز ۵ ماه به پایان سال باقی مانده. 

مرکز پژوهش‌های مجلس، رشد اقتصادی کشور در تیر و مرداد امسال را به‌ترتیب ۱.۴ و  ۲.۳ درصد و رشد اقتصادی بدون نفت را هم به‌ترتیب ۰.۶ و ۲ برآورد کرده است.