رییس جمهوری برای شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سران بریکس و بریکس پلاس سه‌شنبه یکم آبان‌ماه به روسیه می‌رود. پزشکیان قرار است دیدارهای دوجانبه‌ای با برخی از روسای جمهور حاضر در اجلاس از جمله ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و شی جین پینگ رییس جمهور چین داشته باشد.

پلتفرم بریکس‌پی در جلسه اخیر اعضای بریکس رونمایی شد. اعضای این گروه اعلام کرده‌اند که این پلتفرم می‌تواند مزایای بسیاری مثل دلارزدایی، تسهیل تجارت اعضا و کاهش تاثیر تحریم‌ها داشته باشد. 

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه عفاف و حجاب خبر داد. 

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رییس جمهوری خبر داده که تمرکززدایی و واگذاری اختیارات به استان‌ها از جمله اهدافی است که در دولت چهاردهم پیگیری می‌شود.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص انتخاب دو وزیر برای عضویت در شورای عالی کار را به وزارت‌خانه‌های تعاون، صمت و اقتصاد ابلاغ کرد. بر اساس این تصویب نامه، محمد اتابک وزیر صمت و عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد به عنوان اعضای شورای عالی کار انتخاب شدند. 

معاون وزیر ارتباطات خبر داده که حملات سایبری از ۱۷۴ کشور دنیا و از طریق «بات‌ها» بر زیرساخت ارتباطی کشور در روز گذشته انجام شده.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفته در شش ماهه ابتدایی امسال ترانزیت جاده‌ای ۶١ درصد رشد داشته. به گفته جواد هدایتی، در سال ١۴٠١ بار ترانزیتی از آستارا که عمده آن از روسیه وارد کشور می‌شود حدود ٣٢٠ هزار تن بوده اما در سال ١۴٠٢ این عدد به یک میلیون و ٨٠ هزار تن رسیده به عبارت دیگر ترانزیت بار روس‌ها از مسیر ایران رشدی ٣ برابری داشته و این رشد در سال ١۴٠٣ هم مشهود است. 

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده با تنظیم قواعد و رویه‌ها و تامین منابع مالی برای اجرای قانون، ۴۰ درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال جاری انجام می‌شود. 

سیاوش وکیلی معاون اجرایی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران خبر داده که برآوردها حکایت از این دارند که ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه ایرانیان در رمز ارزها سرمایه‌گذاری شده. 

طبق جدیدترین آمار تولید خودروی سواری کشور، از ابتدای سال تا پایان شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید خودرو ۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۰۵هزار و ۵۴۶ دستگاه رسیده. 

عباس صوفی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفته طبق آماری که کارشناسای وزارت راه و شهرسازی ارائه کردند حدود ۷ میلیون واحد ناترازی در حوزه مسکن کشور وجود دارد که ۲ میلیون آن در حال ساخت است. 

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی مدعی شده که براساس تصاویر ماهواره‌ای پایانه نفتی جاسک که نفت ایران به واسطه آن می‌تواند بدون عبور از تنگه هرمز صادر شود، از ماه گذشته درحال پر شدن است. 

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی با استعفای محسن کریمی از معاونت امور بین‌الملل این بانک موافقت کرد. 

سخنگوی دفتر نتانیاهو گفته یک پهپاد به سمت خانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در شهر قیصریه در شمال اسرائیل پرتاب شده اما نتانیاهو در آن نزدیکی نبوده و حمله تلفات جانی نداشته.