آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه گفته، کشورهای عضو بریکس در حال ایجاد سیستم پرداخت بین‌المللی جدیدی هستند چون پلتفرم‌هایی که با استفاده از زیرساخت‌های غربی کار می‌کنند، سیاسی شده‌اند. در سیستم جدید پرداخت قرار است از ارزهای ملی و ارزهای دیجیتال استفاده شود.

رییس مرکز آمار از تغییر سال پایه محاسبه آمار رشد اقتصادی به سال ۱۴۰۰ خبرداده. 

مسعود پزشکیان در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها به دانشگاه تهران رفت. حضوری که حواشی زیادی داشت و رییس جمهوری در این مراسم بار دیگر اعلام کرد که حرف درست را بدون نگاه جناحی می‌پذیرد. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته ورود هرگونه وسیله ارتباطی الکترونیکی به‌جز تلفن همراه در کابین هواپیما چه همراه مسافر و چه در بار غیر همراه ممنوع شده است. 

وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا فهرستی از تحریم‌های جدید خود علیه ایران را منتشر کردند. وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را شامل ۱۶ شرکت و ۱۷ کشتی که در حمل و نقل محصولات نفتی و پتروشیمی ایران مشارکت داشتند، اعلام کرده. 

معاون سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تعیین تکلیف برنج انباشته شده کشاورزان در کارخانجات به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داده. 

محمدباقر قالیباف پیش از سفر به ژنو، امروز در پروازی که خلبان آن بود، وارد بیروت شد. قالیباف بعد از دیدار با نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از منطقه بمباران شده توسط اسرائیلی‌ها در بیروت غربی بازدید کرد. 

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به بخشنامه ابلاغی رئیس جمهوری در شهریور ماه امسال، از اعمال سه برابری معافیت معیشتی مشاغل در لایحه قانون بودجه ۱۴۰۴ خبر داد.