عالی‌ترین موضع جمهوری اسلامی درباره حمله اسرائیل به ایران در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت با رهبر انقلاب مطرح شد. مقام رهبری گفتند: شرارت دو شب پیش رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری. باید خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. باید قدرت و اراده و ابتکار ملت ایران و جوانان کشور را به آنان فهماند.

بررسی گزارش بانک مرکزی از متغیرهای پولی شهریور ماه امسال حاکی از این است که رقم پایه پولی در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه امسال کاهش یافته که باعث شده رشد ماهانه این متغیر به منفی ۲.۴۸ درصد برسد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد نقطه‌به‌نقطه پایه پولی که در شهریور امسال به ۱۸.۷ درصد رسیده، برای نخستین بار بوده که بعد از ۶ سال دوباره به کمتر از ۲۰ درصد رسیده. 

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در این کمیسیون خبر داد. 

شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفته کلیات لایحه بودجه سال آینده روز سه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ در مجلس بررسی می‌شود و رئیس‌جمهور برای دفاع از کلیات این لایحه سه شنبه به مجلس می‌رود.  

قرار است روز سه‌شنبه پیش از حضور رییس جمهوری در مجلس، بار دیگر استعفای عبدالکریم حسین زاده، نماینده نقده و اهل سنت که از سوی مسعود پزشکیان به عنوان معاون امور توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر رئیس جمهور در نظر گرفته شده بررسی شود. 

مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعلام کرده که وضعیت درآمد نفتی دولت در سال آینده نسبت به سال جاری نامناسب‌تر شد. 

حسین صمصامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته در پیشنهادات و فروض اولیه لایحه بودجه سال آینده کشور مطرح شده که قیمت سوخت متناسب با تورم افزایش پیدا کند، اما در لایحه بودجه ارائه شده به مجلس به صورت صریح این موضوع یعنی افزایش قیمت سوخت و بنزین نیامده است.  

نائب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ گفته دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده نرخ ارز ترجیحی بر اساس نرخ تورم در طول سال آینده افزایش پیدا کند و نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات نفت هم ۵۵ هزار تومن باشد. 

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در خلیج فارس و تنگه هرمز و احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در این مناطق هشدار داد. 

سردار حسین رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی، از شناسایی بزرگ‌ترین شبکه پولشویی و فرار مالیاتی کشور با ارزش فعالیت بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان خبر داده و گفته در این پرونده ۴۰ متهم دستگیر شده‌اند. 

رئیس کل گمرک اعلام‌کرده تجارت بدون نفت ایران با کشورهای همسایه در هفت ماهه ابتدایی سال به ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته رشدی ۲۳ درصد را ثبت کرده است. 

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت از ثبت نام حدود ۸۰ هزار نفر، در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای خرید ۶ هزار دستگاه خودرو خبر داده است. 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری اعلام کرده که به دلیل مشکلات صنعت هوایی، کنسل شدن پروازهای خارجی و گران شدن بلیت هواپیما، درخواست مردم برای خرید بلیت اتوبوس به مقاصد استامبول و آنکارا افزایش پیدا کرد. احمدرضا عامری گفته‌ اخیرا قیمت بلیت اتوبوس به ترکیه هم تا ۳۰ درصد گران‌تر شده است. 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، کوچک شدن سفره مردم را تهدید امنیتی دانست.

سی‌ان‌ان خبر داده که در پی حمله اسرائیل به ایران، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه جلسه‌ای اضطراری برگزار می‌کند. این جلسه بنا به درخواست وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت برگزار می‌شود.