به گزارش اکوایران؛ پیرو بخش نامه ای که پیش از این سازمان امور مالیاتی منتشر کرده بود، و با توجه به استقبال گسترده و درخواست‌های متعدد مودیان به منظور تمدید مهلت پرداخت بدهی، بخشودگی جرائم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی تا ۲۹ شهریورماه تمدید شد. 

سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش موضوع قانون مالیاتهای مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در خصوص پرونده‌های مطرح در مراحل حل اختلاف مالیاتی که مودی تا ۲۹ شهریورماه سال جاری از اعتراض خود صرفنظر و نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی حداکثر تا ۲۰ اسفندماه سال جاری اقدام نماید تا صد درصد به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می شود.

 مودیان می‌توانند با مراجعه به ادارات امور مالیاتی سراسر کشور و پرداخت بدهی مالیاتی خود از فرصت بخشودگی تا ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی و ۳۰ میلیارد ریال برای اشخاص حقوقی استفاده کنند.

شناسایی فرار مالیاتی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش معدن کرمان

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی ۶۴ مودی دارای کتمان فروش در استان کرمان خبر داد .

در خصوص جزئیات پرونده این متخلفان اینگونه آمده است که اداره کل امور مالیاتی استان کرمان نسبت به جمع آوری اطلاعات و مدارک در خصوص فعالیت تعداد ۱۸۴ معدن مربوط به تعداد ۱۴۶ مؤدی اقدام و پس از انجام رسیدگی به پرونده مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱، مشخص شد که از تعداد ۱۰۰ مؤدی که برای آن­ها برگ تشخیص مالیاتی صادر شده، تعداد ۶۴ مؤدی دارای کتمان فروش قابل توجه بوده‌اند؛ به ‌نحوی­که جمع مبالغ مالیات تشخیصی برای آن­ها نسبت به مبلغ مالیات ابرازی ایشان، بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.