به گزارش اکوایران، تحلیلگران از قبل محدوده ۲۸۲۰۰ تومانی را مقاومت سختی می دانستند که بازار به راحتی امکان تثبیت بالای آن را نخواهد داشت. به همین دلیل پس از برخورد با محدوده فوق معامله گران کوتاه مدتی با شناسایی سود از بازار خارج شدند تا با بررسی رفتار بازار در ادامه تصمیم گیری کنند.

 هفته قبل با برخورد دلار به محدوده مقاومتی خبری مبنی بر حضور مقامات قطری در تهران برای آزادسازی پول های ایران منتشر شد. انتشار این خبر در بازار به‌عنوان سیگنال قوی در مورد حصول توافق تلقی شد. افزایش خوش بینی از فضای سیاسی و همچنین افزایش منابع مالی دولت باعث عقب نشینی بازار از خرید در محدوده مقاومتی شد. با وجود تایید این خبر توسط خبرگزاری قطری، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر توافق برای آزادسازی پول های ایران را رد کرد. صبح امروز هم خبری منتشر شد که آمریکا فعلا پیشنهاد جدیدی برای مذاکرات با ایران ندارد. به نظر می‌رسد اختلافات میان دولت و مجلس آمریکا آینده مذاکرات را مبهم کرده است. افزایش بدبینی های سیاسی باعث پولبک دلار به حمایت شکسته شده گردید. دلار آزاد امروز تا قیمت ۲۷۹۰۰ تومان پیشروی کرد.

دلار هرات نیز امروز محدوده ۲۷ هزار تومانی را پس گرفت و در قیمت ۲۷۰۵۰ تومان معامله شد. دلار در عراق امروز ۱۲۰ تومان کمتر از تهران معامله شد و ۲۷۸۰۰ تومان به فروش رسید.

معامله گران درهم در ابتدای روز اقدام به معامله نکردند ولی افزایش تقاضا در معاملات تهران باعث تحریک خریداران درهم شد و درهم در قیمت ۷۶۰۰ فروخته شد عدم وجود اختلاف قیمتی در مقایسه نرخ برابری درهم به دلار با قیمت دلار تهران نشان می‌دهد که تقاضای معاملاتی درهم و دلار تهران امروز در تعادل بوده است.

قیمت توافقی معامله دلار میان صادرکنندگان و واردکنندگان که هفته قبل کاهشی بوده است امروز به بالای محدوده ۲۴۷۰۰ تومان برای فروش بازگشت. دلار در سامانه نیما امروز در قیمت ۲۴۷۱۶ تومان به واردکنندگان فروخته شد.

دلار در بازار متشکل نیز امروز در بالای نیمه کانال ۲۵ هزار تومانی ماند و در پایان معاملات در قیمت ۲۵۵۴۳ تومان روی تابلوی صرافی ثبت شد.