به گزارش اکوایران، اگر دلار متشکل با سرعتی که در روزهای اخیر داشته ادامه مسیر دهد احتمالا تا آخر هفته به سقف قیمتی اخیر خود می رسد. قیمت فروش دلار متشکل در معاملات امروز فقط ۲۰ تومان با کانال ۲۸ هزار تومانی فاصله داشته و‌ دلار متشکل اختلاف ۱۳۸ تومانی با قیمت فروش دلار در صرافی ملی دارد.

دلار در بازار رسمی گویا از اخبار بی خبر است. این روزها دماسنج بازار یخ  زده و با اخبار مثبت و منفی تکان نمی‌خورد. اخبار مثبت و منفی برجامی یا خبر تغییر سود بین بانکی و آمار تورم هم بازار ارز را تکان نمی‌دهد و دلار آزاد بی اعتنا به اخبار و اتفاقات در بازه ۳۰۰ تومانی  نوسان میکند.

المانیتور به نقل از منابع ارشد اسراییلی گفته که رابرت مالی مذاکره‌کننده آمریکا به اسرائیل اعلام کرده که برجام دیگر مرده است و ایران پیشنهادات جوزف بورل مسؤل سیاست خارجه اتحادیه اروپا را قبول نمی کند، ولی یکی از اعضای هیئت رئیسه  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اعلام کرده است که دور مجدد مذاکرات احتمالا در آینده نزدیک در وین برگزار خواهد شد.  آنچه که از اخبار مشخص است ایران با پیش نویس توافقی پیشنهادی اروپا موافقت نکرده است.

از سوی دیگر بازار جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. در روز تعطیلی بازارهای جهانی  که اونس تغییری را تجربه نکرده است و دلار  هم کم نوسان معامله شده، قیمت سکه امامی و ربع سکه ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. قیمت ربع سکه در معاملات امروز ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود و سکه امامی ۱۵ میلیون و پنجاه هزار تومان به فروش رسیده است.‌

ورق در معاملات اونس جهانی برگشته است و گزارشات اقتصادی منفی اقتصادهای بزرگ دنیا انتظارات از اونس طلا را به شدت مثبت کرده است که می تواند در آینده حباب سکه را کاهشی کند و یا پای خریداران جدید را به بازار سکه باز کند.

حباب طلای آب شده کاهش قابل توجهی داشته و نسبت به روزهای اوج خود یک هشتم شده است. معامله گران طلای آب شده مشهور به معامله گران باهوش بازار هستند و بررسی رفتار آن ها می تواند اطلاعات خوبی برای پیش‌بینی بازار فراهم کند.