به گزارش اکوایران؛ براساس تصمیم جدید بانک مرکزی علاوه بر تامین و تخصیص ارز برای واردات کالا‌های اساسی، سقف تسهیلات و حواله‌جات نیز افزایش یافت و کارمزد انتقال ارز نیز براساس این تصمیم را کاهشی شد.

در اقدام جدید بانک مرکزی به منظور تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی برای وارکنندگان کالاهای اساسی سقف تسهیلات ارزی کالاهای اساسی از 20 به 60 میلیون یورو افزایش پیدا کرد و  سقف حواله‌جات ارزی نیز از 5 به 30 میلیون یورو افزایش یافت؛ همچنین کارمزد انتقال ارز از منابع نیکو در تامین و تخصیص منابع ارزی برای کالاهای اساسی از 1.5 درصد به نیم درصد کاهش یافت.

عباس حاجی زاده، دبیر اتحادیه واردکنندگان دام و طیور ایران در این خصوص در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به سیاست‌های اعمال شده برای افزایش سقف حواله جات ارزی و تخصیص به موقع ارز اعلام کرد ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت مطلوبی بسر می‌برد.

دبیر اتحادیه واردکنندگان دام و طیور ایران در این نامه به رئیس کل بانک مرکزی تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی و تدابیر اخیر این بانک ازجمله افزایش سقف تسهیلات و حواله‌جات ارزی کالا‌های اساسی را موجب آرامش در حوزه تامین کالا‌های اساسی کشور دانست.

 

14010908095044357265510610