core banking ,راهکاری نرم افزاری است که در آن کلیه اطلاعات و تعاملات مالی در شبکه بانکی مورد نظر در یک واحد و پایگاه داده مرکزی (core) نگهداری می شود. این راهکار به منظور تسریع و بهبود عملیات بانکی، کاهش هزینه و ایجاد آمادگی در راستای رشد خدمات بانکی مورد بهره برداری قرار میگیرد.

دسترسی پذیری، یکپارچگی و امنیت از ویژگی های مهم کربنکینگ محسوب می شود. بانک کار آفرین برای انجام  مهاجرت سامانه های بانکی خود، شرکت داتین را که تجربه چندین مهاجرت سامانه های بانکی را در کارنامه خود دارد برگزید. به گفته مدیران شرکت داتین، این پروژه از حیث مهاجرت تمامی داده ها و خدمات بانکی در حوزه های منابع، مصارف، کارت و ارزی به راهکار جامع بانکی داتین در مدت زمان کوتاه ۱۰ ماهه ،رکورد جدیدی است.

علاوه بر این در این پروژه مجموعه وسیعی از سرویس های زیرساختی بانکی در قالب APIارائه شده که می توان آن را نمونه جدیدی از فراهم سازی بستر ارائه خدمات نوین بانکی برای شکل گیری نئو بانک، بانک کارآفرین دانست. در همین رابطه شنبه گذشته مهندس علی اصغر تقوی، معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین در یک نشست خبری به تشریح فرایند این پروژه از ابتدای سال جاری و طی مراحل بومی سازی، آماده سازی زیرساخت و استقرار سامانه ها و آموزش کاربران و در نهایت مهاجرت داده ها و بهره برداری کامل آن پرداخت.