به گزارش اکوایران و براساس داده‌های Refinitiv Lipper، سرمایه‌گذاران در بزرگترین خرید هفتگی خود از 12 ژانویه، نقدینگی به ارزش 14 میلیارد و 340 میلیون دلار را به صندوق‌های سهام جهانی وارد کردند. انتشار داده‌های مثبت درآمدی از شرکت‌های فناوری از جمله اپل، آلفابت و شرکت سازنده تراشه Advanced Micro Devices (AMD.O)، مهم‌ترین دلیل جذب سرمایه‌گذاران به این بخش بود.

01

به گزارش رویترز در هفته منتهی به دوم فوریه سرمایه‌گذاران به ترتیب 15.44 میلیارد دلار و 3.16 میلیارد دلار از سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری اروپایی و آسیایی را خریداری کردند، در حالی که 7.9 میلیارد دلار از سهام صندوق‌های ایالات متحده آمریکا را فروختند.

صندوق‌های سرمایه اختیاری بخش فناوری و مصرف‌کننده بیش از 1.1 میلیارد دلار خروجی داشتند، در حالی که سرمایه‌های مالی با ورودی به ارزش 0.64 میلیارد دلار روبرو شدند. 

02

صندوق‌های اوراق قرضه جهانی نیز برای چهارمین هفته متوالی شاهد فروش خالص 4.85 میلیارد دلاری بودند. در عین حال صندوق‌های اوراق قرضه با بازده جهانی با خروجی 5.98 میلیارد دلاری همراه شدند که بیشترین میزان از مارس 2020 است.

همچنین ظرف هفته گذشته سرمایه‌گذاران در بازار مالی آمریکا 2 میلیارد دلار از اوراق قرضه کوتاه مدت و میان مدت خود را فروختند. در همین زمان، صندوق‌های اوراق قرضه محافظت شده با تورم با خروج دارایی به ارزش  1.95 میلیارد دلار مواجه شدند که این رقم بیشترین خروج دارایی از این صندوق‌ها ظرف 22 ماه گذشته است.

رایان اومالی، مدیر پورتفولیو در Sage Advisory Services می‌گوید: انتظار داریم سال 2022 برای همه دارایی‌های دارای ریسک، از جمله اوراق با بازده بالا، سالی پرنوسان باشد.

اقبال در بخش فلزی و بد اقبالی در بخش انرژی

در میان کالاها، فلزات گرانبها در سومین هفته متوالی، 426 میلیون دلار را جذب کرند، اما بخش انرژی با چهارمین خروجی هفتگی متوالی به مبلغ 308 میلیون دلار مواجه شد.

تجزیه و تحلیل 24000 صندوق در بازارهای نوظهور نشان داد که صندوق‌های اوراق قرضه پس از سه هفته متوالی خروجی، 360 میلیون دلار خرید خالص دریافت کردند، در حالی که صندوق‌های سهام 2.31 میلیارد دلار ورودی داشتند.