به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 3 اسفند- به روند بازار سهام در روز دوشنبه نگاه می‌کنیم. در روز دو‌شنبه شاخص کل بورس 7 هزار و 218 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 281 هزار و 523 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 456 واحد بالا آمد و در رقم 327 هزار و 882 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 38 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 513 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 331 نماد رشد قیمت و 140 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 67 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 28 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های بورس کالا (کالا)، شرکت کشت و صنعت پیاذر (غاذر) و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های کلر پارس (کلر)، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) و شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی)، فاما (شرکت صنعتی آما) و ثامان (شرکت سامان گستر اصفهان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر)، شرکت افرا نت (افرا) و شرکت پخش البرز (پخش) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دو‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دو‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 280 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز یکشنبه 68 درصد کاهش یافت و 25 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 312 درصد رشد کرد و در رقم 305 میلیارد تومان ایستاد.

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز دو‌شنبه نماد حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) با صف‌ خرید 41 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از حکشتی، نمادهای خودرو (شرکت ایران خودرو) و غنوش (شرکت نوش مازندران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 18 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای غپآذر (شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی) و فجام (شرکت جام دارو) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه بازار سهام تغییر مسیر داد و پس از 3 روز صعودی شد و شاخص کل بورس از سطح یک میلیون و 280 هزار واحد بالا آمد.  

به علاوه روند خروج نقدینگی حقیقی از بورس پس از 15 روز متوقف شد و شاهد ورود نقدینگی حقیقی به بازار بودیم. همچنین پس از سه روز معاملات بازار سهام با مازاد تقاضا بسته شد. در پایان معاملات دو‌شنبه 89 نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید با رشد 312 درصدی نسبت به یکشنبه به 305 میلیارد تومان رسید که 280 میلیارد تومان بیشتر از ارزش صف‌های فروش بود. 

نکته مهمتر اینکه نرخ رشد شاخص هم وزن بیش از شاخص کل بود و بخش بزرگی از بازار سبزپوش شد. علت رشد کمتر شاخص کل افت قیمت برخی از نمادهای بزرگ و کامودیتی محور بازار بود. فولاد، فملی، پارسان، تاپیکو، پارس، فخوز، جم، نوری، اپال، بوعلی و وغدیر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

از سوی دیگر گروه‌های ریالی سبزپوش بودند. بانکی‌ها و خودرویی‌ها بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند. تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند بازگشت شاخص بورس به سمت بالا و قرار گرفتن آن بالاتر از سطح حمایت یک میلیون و 280 هزار واحد نشان از قوت این سطح حمایت دارد و شاخص با کف سازی در این محدوده می‌تواند مهیای صعود شود.

پیش بینی بورس