به گزارش اکوایران اندرو فارست، مرد ثروتمند استرالیا و فعال در حوزه معادن سنگ‌آهن بر روی انقلاب سبز جهانی شرط بندی کرده است، وی روز یکشنبه 27 فوریه اعلام کرد در حال سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاراسترالیا (2.2 میلیارد دلار) در انرژی‌های تجدیدپذیر در مرکز کوئینزلند است.

فارست، ثروتمندترین مرد استرالیا است که شرکت او پروژه دو مرحله‌ای کلارک کریک (Clarke Creek) که شامل تولید انرژی تجدیدپذیر از باد و خورشید است را خریداری کرده است. این پروژه‌ها در مرحله ابتدایی ساخت قرار دارند.

فارست در بیانیه‌ای گفت: ما در Clarke Creek درصدد هستیم تا از نیروی تجدیدپذیر باد و خورشید برای تامین انرژی خانه‌ها، کارخانه‌ها و شهرهایمان استفاده کنیم و در اقدامی حیاتی و مهمر‌تر گامی در جهت شکستن اتکای خود به سوخت‌های فسیلی برداریم و بنابراین بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

فارست مدیرعامل شرکتFortescue Metals Group یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فلزات پایه در دنیا است؛ وی در نظر دارد تا این شرکت را تبدیل به بزرگترین گروه انرژی سبز در جهان کند.

این مرد ثروتند استرالیایی پیش‌بینی می‌کنند که فاز اول بخش بادی پروژه کلارک در سال 2024 به بهره‌برداری برسد. همچنین فارست بر این باور است که  پس از تکمیل بخش بادی و خورشیدی این مزرعه انرژی تجدیدپذیر می‌تواند انرژی لازم برای 660 هزار خانه برابر 40 درصد خانه‌های کوئیزلند را تولید و تامین کنند.