به گزارش اکوایران بهای هر تن سنگ‌آهن عیار 62 درصد وارداتی چین تا روز پنج‌شنبه سوم مارس تا 153 دلار به ازای هر تن صعود کرد که این رقم بیشترین نرخ معامله آن ظرف 6 ماه گذشته بود. در روز جمعه اندکی نرخ این محصول در بازار چین تعدیل شد به‌نحوی که بهای این محصول تا 152 دلار و 50 سنت افت داشت اما همچنان سنگ‌آهن توانست اوج قیمت 6 ماه اخیر خود را حفظ کند.

Untitled

افزایش تقاضا همزمان با محدودیت عرضه سنگ‌آهن

 نگرانی نسبت به طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین و احتمال اختلال در عرضه جهانی سنگ‌آهن از مهم‌ترین دلایل رشد قمیتی در این بازار ظرف 10 روز اخیر بود. در شرایطی که بازار سنگ‌آهن با احتمال اختلال در عرضه روبرو است، برآورد می‌شود که بر میزان عرضه جهانی آن افزوده شود که این موضوع می‌تواند زمینه رشد قیمتی آن را فراهم کند.

پایان یافتن بازی‌های المپیک زمستانی و احتمال کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای در چین به منظور کنترل ویروس امیکرون در این کشور زمینه رشد تقاضا برای سنگ‌آهن و در نتیجه رشد قمیتی در این بازار را فراهم میکند. 

قرنطینه کرونا در چین به پایان می‌رسد؟

همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پکن، سویه امیکرون در چین گسترش یافت. در این شرایط گروهی خواستار اتمام محدودیت‌های قرنطینه سختگیرانه در این کشور و بازگرداندن اقتصاد به مسیر طبیعی هستند؛ اما گروهی دیگر چنین تصمیمی را زودهنگام می‌دانند.

به گزارش رویترز رئیس یک گروه متخصص در زمینه پیشگیری از کووید-19 در چین گفت: هنوز برای کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای در چین زود است، چرا که سویه امیکرون می‌تواند بسیار عفونی باشد و با توجه به شیوع بالا احتمال مرگ‌ومیر بالای آن وجود دارد. به این ترتیب بازار داخلی چین در بلاتکلیفی میان کاهش یا استمرار محدودیت‌های قرنطینه‌ای قرار دارد.