به گزارش اکوایران،  در 90 دقیقه ابتدایی معاملات امروز، سه‌شنبه 17 خرداد ماه، روند نزولی شاخص کل متوقف شد و با رشد هزار واحدی به سطح یک میلیون و 515 هزار واحد رسیده اما شاخص کل هم وزن نیز با 520 واحد کاهش به سطح 419 هزار و 486 واحد رسیده است. شاخص کل فرابورس نیز با افت 13 واحدی در سطح 20 هزار و 839 واحد ایستاده است. 

لیدرهای بازار

نماد‌های شپنا، فارس، شتران، نوری، بفجر و شبندر بیش‌ترین اثر را در رشد شاخص کل بورس دارند و در فرابورس نیز نمادهای ددانا، سمگا و اتکای بیشترین تأثیر کاهنده را دارند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و آسیاتک و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای ددانا، زاگرس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امروز گروه‌های پالایشی و سیمانی سبزترین گروه‌های بازار سهام هستند. 

ارزش معاملات

ارزش معاملات کل بازار سهام تهران تا این لحظه به 3 هزار و 500 میلیارد تومان بالغ شده است که بیش از 2 هزار میلیارد تومان به فرابورس اختصاص دارد. 

تا این لحظه نماد ددانا (شرکت داروسازی دانا) بیشترین ارزش معاملات را دارد و پس از آن نمادهای خگستر، حکشتی و شپنا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شستا نیز بیشترین حجم معاملات را دارد و پس از شستا، نمادهای خودروییِ خساپا، خگستر و خودرو بیشترین حجم معاملات بازار را دارند.

نقشه بورس

نقشه بورس