به گزارش اکوایران قیمت زغال سنگ متالورژی آسیا در شروع هفته به دلیل پیشنهادات جدید خرید، افزایشی شد؛ این در حالی بود که قیمت زغال سنگ در بازار داخلی چین همچنان کاهشی است. بنا به گزارش پلتس قیمت زغال‌سنگ فوب استرالیا با افزایش قیمت ۴ دلار و ۷۵ سنت به ازای هر تن به ۴۲۳ دلار و ۲۵ سنت رسید. اما در این روز بهای هر تن زغال‌سنگ CFR چین بدون تغییر با نرخ 406 دلار به ازای هر تن معامله شد.

بنا به گفته یک تاجر بین‌المللی، ثبات بیشتر در بازار و همچنین بهبود روند مذاکرات تجاری در بازار زغال‌سنگ باعث شده تا بازار زغال‌سنگ آسیا به ثبات بهتری برسد. در این شرایط بهای زغال‌سنگ متالورژیک آتلانتیک همچنان در مسیر کاهش نرخ قدم برمی‌دارد؛ این روند کاهش قیمت از آنجا ناشی می‌شود که آمریکا خرید نقدی فولاد خود را کاهش داده است. افت تقاضا برای فولاد به کاهش بهای این محصول منجر شده است، این افت قیمتی باعث شده تا بهای زغال سنگ متالورژیک آتلانتیک نیز تحت فشار کاهش قیمت قرار گیرد.

بازگشت اقبال به معامله‌گران سنگ‌آهن

قیمت سنگ‌آهن در بازار داخلی چین نیز در روز ابتدایی هفته جاری افزایشی شد به نحوی که بهای هر تن زغال‌سنگ عیار 62 درصد تحویل بنادر شمالی چین با 3 دلار افزایش قیمت به 146 دلار و 75 سنت به ازای هر تن رسید. کاهش قرنطینه‌های کرونایی در چین به افزایش تقاضا برای فولاد در این کشور منجر شده و از این منظر با تقویت تقاضا برای سنگ‌آهن زمینه رشد قیمت سنگ‌آهن را فراهم می‌کند.

دریچه رشد قیمت به روی قراضه باز می‌شود؟

قیمت قراضه آهن وارداتی به ترکیه از کشورهای دور به صورت رنج درآمد و این امر باعث شد تا تجار ترکیه‌ای به دنبال قراردادهای جدیدی در این زمینه باشد. بنا به گزارش پلتس قیمت هر تن قراضه آهن از ۴۳۱ دلار به ازای هر تن در روز سوم ژوئیه به ۴۳۲ دلار به ازای هر تن رسید.