به گزارش اکوایران آلومینیوم در معاملات نقدی بورس فلزات لندن تا کف قیمتی 2 هزار و 474 دلار به ازای هر تن عقب‌نشینی قیمتی داشت؛ که این رقم کمترین نرخ فروش این فلز پس از جولای 2021 بود. این فلز ظرف یک ماه اخیر با افت قیمت 12.7 درصدی روبرو شده، اما همچنان بهای آن حدود 2 درصد بالاتر از قیمت آن در زمان مشابه سال گذشته هست.

 چالش تقاضا به عرضه برتری یافت

نگرانی نسبت به تقاضا برای آلومینیوم، مهم‌ترین عامل عقبگرد قیمتی اون هست. در حالی که قرنطینه کرونایی در چین تقاضا برای آلومینیوم را کاهش داده، صعود تورم جهانی از میزان تقاضای مصرفی برای این فلز کاسته است.

چالش‌ در بخش عرضه آلومینیوم هم وجود دارد. کارخانه‌های ذوب آلومینیوم در اروپا به دلیل صعود هزینه انرژی متاثر از تبعات اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین در مسیر کاهش تولید قدم برمی‌دارند.

خداحافظی نیکل با روزهای خوش قیمتی

نیکل فلز دیگری است که این هفته در مسیر افت نرخ قدم برداشت به نحوی که در روز پایانی هفته گذشته در معاملات فروش نقدی بورس فلزات لندن با قیمت 25 هزار 435 دلار به ازای هر تن معامله شد. این نرخ نسبت به رکورد قیمتی نیکل در سال جاری که در 25 ام ماه مارس به ثبت رسید کاهشی 29 درصدی داشت. نیکل در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین خبرساز شد و صعود قابل ملاحظه قیمتی را تجربه کرد که البته معاملات با جهش قابل ملاحظه نرخ از سوی بورس فلزات لندن ابطال شد.