به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 4 تیر- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس برای سومین روز نزول کرد و 6 هزار و 223 واحد پائین آمد. شاخص هم‌وزن هزار و 161 واحد افت کرد و شاخص کل فرابورس کاهش 162 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 230 نماد رشد قیمت و 414 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 36 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 64 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت کمباین سازی ایران (تکمبا)، شرکت پارس مینو (غپینو) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت ذوب روی اصفهان (ذوب) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت سرمایه گذاری البرز (والبر)، شرکت سیمان ارومیه (ساروم)، و شرکت سرمایه گذاری پارس توشه (وتوشه) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت قند شیروان (قشیر)، شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

پیش بینی بورس

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 132 میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه 7 نماد صف فروش داشت و تعداد نمادهای صف خرید 38 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 45 درصد کاهش یافت و 24 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 31 درصد رشد کرد و در رقم 156 میلیارد تومان ایستاد. 

نماد ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) با صف‌ خرید 29 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ثفارس، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و خزامیا (شرکت زامیاد) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد دی (بانک دی) تعلق داشت که ارزش آن 14 میلیارد تومان بود. پس از دی، نمادهای سکرد، خزر، مداران و تپمپی بیشترین صف فروش داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص در مجموع روند کاهشی داشت و نزدیک به 40 هزار واحد نزول کرد. شاخص به استثنای روز دوشنبه، در باقی روزهای هفته نزول کرد و در روز چهارشنبه افت 6 هزار و 223 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در آخرین روز کاری هفته شاخص هم وزن نیز افت کرد و اغلب نمادهای بازار قبرمزپوش شدند. 

میدکو، فملی، فولاد، فارس، شستا، بفجر، مبین، نوری، پارسان، وغدیر، فخوز، رمپنا، شپدیس و شتران از بزرگان قرمزپوش بورس بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

جریان خروج پول حقیقی نیز برای هفتمین روز متوالی ادامه داشت و 361 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. همچنین در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید 132 میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

با این حال حجم معاملات در روز چهارشنبه نسبت به روزهای پیشین در سطح نسبتا خوبی قرار گرفت و ارزش معاملات خرد رشد 11 درصدی داشت. در گروه‌های خودرویی‌ و بانکی حجم معاملات بالا بود و با توجه به پیشرانی این دو گروه نشانه مثبتی برای بازار است.خودرویی‌ها بیشترین ورود پول حقیقی را نیز به خود اختصاص دادند. 

از سوی دیگر تقاضای حقیقی نسبت به نمادهای بزرگ رو به کاهش گذاشته و به سمت نمادهای کوچک و متوسط رفته است. اتفاقی که با توجه به روند خروج پول از بازار می‌تواند به افت نمادهای بزرگ و به تبع نزول شاخص کل منجر شود. در این صورت شاخص هم وزن می‌تواند نماگر مهمتری برای معامله‌گران باشد تا نبض بازار را بگیرند. 

بورس