به گزارش اکوایران، در اولین روز کاری هفته ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 771 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 989 میلیارد تومان بود که 26 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

روز شنبه ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 153 میلیارد تومان رسید. 

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 133 میلیارد تومان بود. 

پس از فملی، دی بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد یک میلیارد و 612 میلیون و 335 هزار و 804 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خپارس و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

نزول شاخص کل

امروز شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 13 هزار و 59 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 520 هزار و 334 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 366 واحدی در سطح 422 هزار و 659 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 86 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 584 واحد قرار گرفت.  

بورس