به گزارش اکوایران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۱، سود سنواتی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار به مبلغ بیش از 400 میلیارد تومان، از ۴۴ شرکت دریافت و به حساب مردم واریز شده است.

پیش از این سودهای رسوب شده در شرکت‌ها به سهامداران پرداخت نمی‌شد و مبلغ قابل توجهی از سود مجامع طی سال‌های گذشته در شرکت‌ها رسوب کرده است. سودهای رسوبی در سال جاری از طریق سامانه سجام پرداخت می‌شود.

واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است؛ در اواخر تیر انجام می‌شود.

محمود حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بعد از دریافت شماره شبای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در اواخر اردیبهشت ماه، سود این عده از جاماندگان را واریز کرد.

وی با بیان این که برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، اظهار داشت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.