به گزارش اکوایران در 2 روز پایانی هفته اخیر یعنی پنج‌شنبه و جمعه 30 ژوئن و اول جولای روند رو به رشد بهای سنگ‌آهن در چین معکوس شد و به این ترتیب سنگ‌آهن عیار 62 درصد وارداتی به بنادر شمالی چین در روز اول جولای مجدد کانال 120 دلاری را از دست داد. اگرچه محدودیت‌های کرونایی در چین همچنان کاهشی است و اقتصاد این کشور درحال گذر از وضعیت رکود است، اما دولت چین همچنان مصرانه سیاست کاهش انتشار آلاینده‌های کربنی را دنبال می‌کند و این رویه باعث شده تا برخی فولادسازان چینی با روش کوره بلند دستور توقف تولید دریافت کنند.

سنگ‌آهن کانال 120 دلاری را از دست داد

در عین حال اخباری مبنی بر توقف تولید در برخی فولادسازان واقع در استان هبی چین منتشر می‌شود؛ این فولادسازان به دلیل انباشت محصول در انبارهای خود تصمیم گرفته‌اند امسال پیش از موعد مقرر به سراغ تعمیرات سالیانه بروند. به این ترتیب بخش فولادسازی چین با کاهش تولید روبرو است که این موضوع کاهش نرخ سنگ‌آهن را در این کشور رقم زده است. به گزارش پلتس بهای هر تن سنگ‌آهن وارداتی به شمال چین در روز جمعه اول جولای با افت روزانه 3 دلار و 65 سنتی مواجه شد و با نرخ 116 دلار و 45 سنتی مورد معامله قرار گرفت.

کاهش فولاسازی، زغال‌سنگ را از سکه انداخت

افول فولادسازی در چین به کاهش تمایل فعالان این صنعت برای خرید زغال‌سنگ نیز منجر شده و باعث شده است تا زغال‌سنگ متالورژیک نیز وارد مسیر افت قیمت شود. به گزارش پلتس در روز اول جولای هر تن زغال‌سنگ متالورژیک وارداتی به چین تحویل بنادر این کشور با کاهش یک دلاری با نرخ 393 دلار به ازای هر تن معامله شد؛ این در حالی بود که نرخ این زغال‌سنگ فوب استرالیا بدون تغییر ماند و در این روز با نرخ 302 دلار به ازای هر تن به فروش رفت.

اقبال به بازار فولاد ترکیه بازمی‌گردد

به گزارش پلتس در اولین روز ماه جولای بهای قراضه وارداتی به ترکیه رشد چشمگیری داشت. افزایش تقاضا برای قراضه از سوی فولادسازان این کشور به میزانی رشد داشت که فولادسازان ترکیه‌ای برای ارسال محموله قراضه خریداری شده به مقصد به دنبال کشتی بودند. به این ترتیب بهای قراضه وراداتی ترکیه در روز اول جولای با افزایش نرخ 5 دلاری روبرو شد و با نرخ 368 دلار و 75 سنت به فروش رفت. در عین حال بازار مقاطع طویل فولادی صادراتی ترکیه نیز رو به بهبود است به نحوی که نرخ فروش میلگرد صادراتی این کشور در روز جمعه افزایشی 25 دلاری داشت و با قیمت 665 دلار به ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت.