به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 29 تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 888 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 468 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 755 واحد پائین آمد و در رقم 401 هزار و 678 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس یک واحد افت کرد و به رقم 19 هزار و 619 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 240 نماد رشد قیمت و 296 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 45 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 55 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن)، شرکت پشم شیشه ایران (کپشیر) و شرکت موتوژن (بموتو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ سرمایه گذاری هامون صبا (وهامون)، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران)، فخوز (شرکت فولاد خوزستان) و تکمبا (شرکت کمباین سازی ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت قند شیروان (قشیر)، شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) و شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 25 میلیارد تومانی بسته شد.

 ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 41 درصد کاهش یافت و 16 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 156 درصد رشد کرد و در رقم 41 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

امروز  نماد وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی) با صف‌ خرید 9 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وملی، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و فسازان (شرکت غلتک سازان سپاهان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن 9 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای سصفها، قشیر، خلنت و بالبر بیشترین صف فروش داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران برای سومین روز متوالی افت کردند. هرچند دیروز ریزش شاخص‌ها کم بود و در دقایقی نیز شاخص در سطوح مثبت قرار گرفت، با این حال نیروهای نزولی بازار قدرتمندتر بودند. 

نمادهای کگل، فخوز، نوری، رمپنا، برکت، وبشهر، والبر، شفا و وساخت بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند. در مقابل نمادهای تاپیکو، فارس، وخاور، شسپا، وغدیر، پارسان، شپدیس و شستا اثر مثبت بر شاخص داشتند.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام باز هم افت کرد و با کاهش 24 درصدی نسبت به یکشنبه به 2 هزار و 91 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 14 ماه اخیر است. 

همچنین برای بیست و چهارمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد. در 24 روز اخیر در مجموع بیش از 9 هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است. 

دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای آریان، نوری، شستا، خگستر، کگل، آسیاتک، میدکو، شلرد، ملت و کایزد تعلق داشت.

رکود معاملات و خروج پول حقیقی دو نشان منفی برای بازار است که می‌تواند امروز چهارمین روز نزولی شاخص را رقم بزند. تحلیلگران تکنیکی معتقدند چهار روز نزول یا صعود به معنی شکل گیری یک روند است. بنابراین امروز می‌تواند آخرین قطعه از پازل نزولی بورس تهران باشد. 

پیش بینی بورس