چند روز پیش مهدی برادران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستور وزیر صمت برای کاهش قیمت انواع روغن نباتی گفت: این دستورالعمل ابلاغ شده و از شنبه هشتم مرداد برای تمام کارخانجات روغن کشور لازم الاجرا است. وی هدف از این کار را حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرد و گفت: همه کارخانجات ملزم به کاهش قیمت هستند و با واحدهای که از این دستورالعمل پیروی نکند، برخورد خواهد شد.

وحالا امروز نماد های غمارگ و غکورش در طی اطلاعیه ای در سامانه کدال هر گونه کاهش قیمت را تکذیب می کنند و مرجع اعلام قیمت را سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان اعلام می‌کنند که تا کنون کاهش قیمتی را به این شرکت ها اعلام نکرده است. 

 غکورش هم به سازمان بورس اعلام کرده است که  نهاد رسمی قیمت گذاری برای محصولات فوق الذکر ، سازمان حمایت از مصرف کننده وتولیدکننده می باشد که با پیگیری صورت گرفته از نهاد فوق تا کنون تاییدیه ای مبنی برکاهش قیمت بصورت رسمی دریافت نشده است.

مجید عشقی رییس سازمان بورس در این رابطه گفته است: مسئولیت اصلی در پیگیری قیمت‌گذاری‌های دستوری، شرکت‌ها هستند و مدیران شرکت‌ها باید توجه داشته باشند که نسبت به مراقبت از دارایی‌های مردم مسئولیت دارند و باید منافع سهامداران را حفظ کنند.