به گزارش اکوایران، بهای قراضه در ترکیه به مسیر رشد قیمتی خود ادامه می‌دهد به نحوی که پلتس در گزارش خود از روند این بازار در روز سه‌شنبه نهم اوت بهای قراضه وارداتی به ترکیه را 372 دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد که این نرخ نسبت به بهای فروش آن در روز قبل رشدی 7 دلاری داشت. در عین حال برخی دارندگان محموله‌های قراضه در روز گذشته پیشنهادهای قیمتی در محدوده 400 تا 405 دلار را برای فروش محصول خود دادند، اصرار دارندگان قراضه به رشد نرخ در شرایطی که فولادسازان ترکیه‌ای برای ادامه فعالیت به قراضه نیاز دارند، سیگنالی افزایشی برای این بازار است.

این در حالی است که خبرهایی از کاهش صادرات میلگرد ترکیه به گوش می‌رسد و این موضوع مانعی جدی در مقابل رشد بهای قراضه در این کشور خواهد بود. به گزارش منابع پلتس افزایش بهای میلگرد صادراتی ترکیه در شرایطی که بازار جهانی با کاهش تقاضا و افت نرخ روبرو شده باعث شده تا میزان صادرات میلگرد از این کشور دشوار شده و افت محسوس داشته باشد.  

آمریکا بهای زغال‌سنگ صادراتی را کاهش داد

پلتس در گزارش خود از روند معاملات روز گذشته به کاهش پریمیوم زغال‎سنگ صادراتی به چین از سوی آمریکا خبر داد. تقاضا برای زغال‌سنگ کک‌شو از سوی فولادسازان چینی رو به کاهش گذاشته و در این شرایط تجار و فولادسازان چینی خرید محموله‌های استرالیا را ترجیح می‌دهند، در این شرایط تولیدکنندگان این محصول در آمریکا چاره‌ای جز کاهش قیمت برای کسب سهم از بازارهای آسیایی ندارند.