به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس در شروع معاملات افزایشی شد و در 45 دقیقه ابتدایی روند صعودی را حفظ کرد و از نیمه کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی بالا آمند. اما پس از آن شروع به کاهش کرد و از نیمه کانال پائین افتاد.

در پایان معاملات شاخص کل بورس با ریزش 3 هزار و 472 واحدی به رقم یک میلیون و 448 هزار و 469 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز افت کرد و در پایان معاملات هزار و 341 واحد نسبت به روز سه‌شنبه پائین آمد و در رقم 389 هزار و 602 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 6 دهم واحد رشد کرد و در رقم 19 هزار و 150 واحد باقی ماند. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 230 نماد رشد قیمت داشتند و 384 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 37 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 63 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 201 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خساپا (شرکت سایپا) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 14 میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در مقابل، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد فزر اختصاص داشت. پس از فزر، نمادهای فولاد و شفن در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

لیدرهای بازار

امروز همانند دیروز نماد «فولاد» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشت و پس از فولاد، نمادهای «فارس» و «وبانک» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «کگل»، «شستا»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «اتکای» و «فزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «شراز» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و فولاد و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کایزد و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

مازاد تقاضا در بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 30 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 116 درصد رشد کرد و در رقم 93 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد وبانک (شرکت سرمایه گذاری هلدینگ توسعه ملی) با صف‌ خرید 48 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وبانک، نمادهای بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و وپترو (شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت که ارزش آن 12 میلیارد تومان بود. پس از انرژی1، نمادهای غاذر، کمنگنز، مداران و فلوله بیشترین صف فروش داشتند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 13 هزار و 992 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 10 هزار و 341 میلیارد تومان بود که 74 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 140 میلیارد تومان رسید. 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد خساپا (شرکت ساپیا) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 71 میلیارد تومان بود. 

پس از خساپا، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز شستا با تعداد 478 میلیون 843 هزار و 788 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس