به گزارش اکوایران، در هفته اخیر، به طور میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 40 هزار و 160 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افت 25 درصدی داشته است. در هفته اخیر به طور میانگین 71 درصد از ارزش معاملات کل بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت. 

 

در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از 158 هزار میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات اوراق بدهی در اولین روز کاری هفته 64 درصد از معاملات بازار سهام را شامل می‌شد. روز یکشنبه سهم اوراق به 67 درصد رسید و روز دوشنبه 97 درصد معاملات به اوراق تعلق داشت. 

روز سه‌شنبه ارزش معاملات اوراق کاهش یافت و 73 درصد از معاملات بازار ثانویه را شامل شد. در آخرین روز کاری هفته نیز ارزش معاملات اوراق به 7 هزار و 497 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم هفته بود و 74 درصد از معاملات بازار سهام را تشکیل می‌دهد.

روند صعودی ارزش معاملات سهام

در هفته اخیر شاهد روند افزایشی ارزش معاملات خرد سهام بودیم. میانگین روزانه ارزش معاملات خرد 3 هزار و 639 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد 44 درصدی داشت. بیشترین رقم هفته 3 هزار و 898 میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه محقق شد و بالاترین رقم در 7 هفته اخیر بود. 

بورس