به گزارش اکوایران، پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه، در معاملات سه روز اخیر قیمت سهام این شرکت روند نزولی داشته است. امروز نیز قیمت فولاد ریزش کرد پس از فارس، بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل بورس داشت. 

در معاملات سه شنبه سهام فولاد، متوسط فروش هر معامله‌گر حقیقی 18 میلیون تومان و میانگین خرید هر حقیقی 10 میلیون تومان بود.

بدین ترتیب در 7 روز کاری اخیر روند تغییرات قیمتی سهام فولاد نزولی بوده است. 

رشد شاخص در اولین روز شهریور

در معاملات روز سه‌شنبه یکم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 6 هزار و 944 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 431 هزار و 435 واحد رسید. بدین ترتیب سطح حمایت یک میلیون و 430 هزار واحدی که از دست رفته بود خیلی زود احیا شد. 

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 5 هزار و 28 واحدی در سطح 402 هزار و 324 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 151 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 142 واحد باقی ماند.  

دغدغه سهامداران

در شرایطی که همگان از فساد نجومی در فولاد مبارکه صحبت می‌کنند، رئیس سازمان بورس در مورد رقم ادعایی گزارش مجلس تردید دارد و گفته است: «رقم‌های درشت مطرح شده بحث تخلف نبوده است. در یک بازار رسمی کالا عرضه شده و اصلا نمی‌شود عنوان تخلف بر آن گذاشت. در هر صورت این شرکت حسابرس و بازرس قانونی دارد و بعضی از موارد مطرح شده قبلا رسیدگی شده است.»

نکته‌ای که برای سهامداران خرد فولاد اهمیت دارد این است که حواشی ایجاد شده باعث بسته شدن نماد به مدت طولانی نشوند. سهامداران نگران هستند که همچون سهامداران آکنتور که نمادشان از سال 95 بسته شده است، گرفتار شوند.


همچنین بخوانید؛ 

سرایت بحران مبارکه به ایران خودرو و سایپا

معاملات سهام فولاد یک روز پس از گزارش جنجالی مجلس

فساد فولاد مبارکه به چماق سیاسی بدل می‌شود؟

اولین واکنش رییس سازمان بورس به گزارش تخلف فولاد

بررسی عملکرد مالی شرکت فولاد مبارکه / تحلیل سهام فولاد