به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 2 شهریور- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 6 هزار و 944 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 431 هزار و 435 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 5 هزار و 28 واحد بالا آمد و در رقم 402 هزار و 324 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 151 واحد رشد کرد و به رقم 19 هزار و 142 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 520 نماد رشد قیمت و 124 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 81 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 19 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ سرمایه گذاری نیرو (ونیرو)، شرکت پگاه خراسان (غشان) و شرکت بورس کالا (کالا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت مبین وان کیش (اوان) و شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران)، فنورد (شرکت نورد و قطعات فولادی) و شدوص (شرکت دوده صنعتی پارس) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) و شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

پیش بینی بورس

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای 240 میلیارد تومانی بسته شد.

 ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 5 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 245 میلیارد تومان ایستاد. 

دیروز نماد بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) با صف‌ خرید 32 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بورس، نمادهای حخزر (شرکت کشتیرانی دریای خزر) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در روز گذشته شاخص پس از یک هفته رشد کرد و نزدیک به 7 هزار واحد بالا آمد. به علاوه شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. 

نمادهای فملی، نوری، حکشتی، شستا، وبملت، وتجارت، خودرو، کچاد، وبصادر، شبندر، کالا و شپنا بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند. 

دیروز ارزش معاملات خرد سهام اندکی رشد کرد و با افزایش 2 درصدی نسبت به شنبه به 3 هزار و 255 میلیارد تومان رسید. 

همچنین دیروز بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حکشتی، سمگا، خزامیا، کالا، شبندر، خصدرا، شپنا، وخاور، اوان، سهرمز، خودرو و نوری تعلق داشت.

رشد شاخص و ورود پول به بازار قطعا موجب دلگرمی و امید معامله گران می‌شود. نکته حائز اهمیت رشد نمادهای کوچک و متوسط است که برخی از آن‌ها جذب پول قابل توجهی داشته‌اند. در مجموع بسیاری از تحلیلگران معتقدند قیمت‌ها بازار به کف رسیده و عوامل اقتصادی و بنیادی حاکی از چشم انداز صعودی است. بنابراین معامله گران امیدوارند رشد روز سه‌شنبه همانند یک اثر پروانه‌ای عمل کند و بازار بر بال‌های آن رشد کند. 

در عین حال همانطور که در روزهای گذشته نیز تأکید شد، یک چشم بازار به اخبار است و نزدیک شدن به برجام بازار را دچار تلاطم می‌کند.   

پیش بینی بورس