به گزارش اکوایران، در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت سهام تمام نمادهای پالایشی رشد کرد و نمادهای پالایشی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. شپنا بیش از هزار واحد شاخص را بالا کشید و پس از شپنا، نمادهای «شبندر»، «فولاد» و «شتران» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. نکته جالب توجه رشد قیمت فولاد پس از 7 روز نزول پی در پی بود.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 189 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 41 میلیارد تومان بود که 40 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 136 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 40 روز اخیر است. 

عرضه سهام استقلال

امروز اولین روز معاملات سهام باشگاه استقلال در بازار سرمایه بود. نماد استقلال در بازار پایه فرابورس عرضه شد و با استقبال سهامداران حقیقی مواجه شد. بیشترین ورود پول حقیقی در معاملات چهارشنبه به نماد استقلال اختصاص داشت. 

قیمت پایه سهام استقلال 100 تومان که پس از معاملات چهارشنبه با رشد 305 درصدی به 405 تومان افزایش یافت. 

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد خساپا (شرکت ساپیا) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 112 میلیارد تومان بود. 

پس از خساپا، فرابورس بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد فارس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نمادهای بورس و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات 

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی با تعداد 617 میلیون 963 هزار و 780 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس