به گزارش اکوایران، در هفته اخیر، شاخص‌ کل بورس تهران افت کرد اما شاخص هم وزن به رشد ادامه داد. در ابتدای هفته شاخص با صعود 7 هزار واحدی به نیمه کانال یک میلیون و 400 هزار واحد رسید. در دومین روز کاری هفته شاخص نزدیک به 6 هزار واحد ریزش کرد و روز دوشنبه نیز شاهد افزایش هزار واحدی شاخص کل بودیم.

روز سه‌شنبه شاخص کل بار دیگر نزول کرد و 3 هزار و 875 واحد افت کرد و در روز چهارشنبه هزار و 840 واحد نزول کرد. اما شاخص هم وزن سه روز صعودی پی در پی را ثبت کرد و بالاتر از سطح هفته گذشته قرار گرفت.

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 2 هزار و 995 واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی 0.2 درصد شد. 

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 3 هزار و 647 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 0.9 درصدی را ثبت کرد.

بورس

پیش بینی بورس هفته

شاخص کل در دو روز پایانی هفته نزول کرد و پنجمین روز خروج پول حقیقی را پشت سر گذاشت. 

در این هفته هر چه به پایان هفته نزدیک شدیم ارزش معاملات خرد سهام کمتر شد و در پایان هفته به 2 هزار و 831 میلیارد تومان رسید. در حالی که ارزش معاملات خرد در روز شنبه 4 هزار و 153 میلیارد تومان بود. 

شکاف بیش از هزار میلیاردی ابتدا و انتهای هفته گویای تغییر موضع خریداران در بازار سهام است. با از دست رفتن امیدها برای احیای برجام رفته رفته سمت تقاضای بازار کوچک شد و شاهد خروج پول از سهام بودیم. در مقابل صندوق‌های درآمد ثابت جذب سرمایه در پایان هفته چهارمین روز ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

روز جمعه در خبرها آمد که جمهوری اسلامی ایران شب پنجشنبه پاسخ خود را به نامه ‎امریکا برای احیای برجام ارسال کرده است. سخنگوی وزارت خارجه نیز گفت: «پس از دریافت پاسخ آمریکا درباره پیش‌نویس برجام، آن را به دقت بررسی کرده و پاسخ‌های ایران پس از ارزیابی در سطوح مختلف، جمعه‌شب به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد.»

در مقابل وزارت خارجه امریکا پاسخ ارسالی جمهوری اسلامی را غیرسازنده و منفی توصیف کرد. همچنین لارنس نورمن خبرنگار سرشناس از قول مقامات آمریکا نوشت: «تایید می‌کنیم که از طریق اتحادیه اروپا پاسخ ایران را دریافت کرده‌ایم. مشغول بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهیم، ولی متأسفانه پاسخ سازنده نیست.»

بنابراین به نظر می‌رسد دست کم در کوتاه مدت خبری از توافق و احیای برجام وجود ندارد. خبری بد برای سهامداران و معامله‌گران که چشم انداز بازار سرمایه را تیره و تار خواهد کرد.

بورس