به گزارش اکوایران، در آخرین روز معاملاتی هفته ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 1.6 درصدی به رقم 5 هزار و 51 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 228 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 208 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 6 ماه گذشته است. ارزش معاملات خرد 64 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

 بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد جم (شرکت پتروشیمی جم) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 120 میلیارد تومان بود.

پس از جم، سمگا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد فایرا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز وتجارت (بانک تجارت) با تعداد 224 میلیون و 989 هزار و 595 سهم در صدر قرار گرفته است. خبهمن در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. دو نماد کرمان و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

میانگین هفتگی ارزش معاملات بورس

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 37 هزار و 619 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 11 هزار و 672 تومان بود که نسبت به رقم 20 هزار و 609 میلیاردی هفته پیشین، افت 43 درصدی داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد- با افت 9 درصدی نسبت به سه‌شنبه- به 3 هزار و 208 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 6 ماه اخیر است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 487 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 556 میلیاردی هفته پیشین، افت 23 درصدی داشته است.

بورس