به گزارش اکوایران برخی از شهرهای مرزی در منطقه مغولستان داخلی چین و استان هیلونگ‌جیانگ واردات غیر کانتینری از طریق راه آهن برای کالاهایی از جمله زغال سنگ، سنگ‌آهن، مس و روی را برای کاهش خطرات شیوع موج جدیدی از کرونا در این مناطق متوقف کرده‌اند و همین موضوع زمینه رشد بهای سنگ‌آهن در بازار داخلی چین را فراهم کرده است.

به گزارش متال‌بولتن بر اساس نرخ سنگ‌آهن عیار 62 درصدی وارداتی به شمال چین در روز چهارشنبه اول دسامبر به 104.49 دلار در هر تن رسید که این رقم نسبت به نرخ معامله آن در روز سه‌شنبه 1.9 درصد افزایش داشت.

همچنین در این روز هر تن سنگ‌آهن در معاملات آتی بورس دالیان برای تحویل در ژانویه با 1.6 درصد افزایش به 624 یوان در هر تن رسید.

نشریه پلتس نیز در گزارش خود نرخ سنگ آهن شاخص یعنی سنگ‌آهن عیار 62 درصد تحویل بنادر شمالی چین را در روز چهارشنبه اول دسامبر برابر  101 دلار و 40 سنت ارزیابی کرد که این رقم حدود یک دلار و 30 سنت بیش از نرخ معامله این محصول در روز قبل بود. برخی فعالان بازار انتظار دارند که بر میزان تولید فولاد چین در ماه دسامبر افزایش یابد و بنابراین معتقدند این رشد تولید از افزایش قیمت حمایت می‌کند. اما در این میان برخی دیگر بر این باورند که تا زمان برگزاری المپیک زمستانی افزایش قابل ملاحظه‌ای در برنامه تولید فولاد چین داده نمی‌‌شود و از این منظر سنگ‌آهن همچنان در فشار تضعیف تقاضا باقی خواهد ماند.