به گزارش اکوایران و به نقل از نشریه پلتس بهای سنگ‌آهن در آسیا و با بهبود وضعیت بازار املاک در این منطقه مثبت شد. پلتس بهای سنگ‌آهن خشک عیار 62 درصد استرالیا تحویل بنادر شمالی چین را در روز جمعه نوزدهم نوامبر 91.3 دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد که این نرخ نسبت به نرخ معامله آن در جمعه هفته قبل افزایشی 1.7 درصدی داشت. در این گزارش آمده است که بهبود بازار محصولات فولادی چین از رشد قیمتی سنگ‌آهن حمایت کرده است. با این وجود در این گزارش به نقل تجار بازار آهن و فولاد چین آمده است که تقاضا برای سنگ‌آهن همچنان ضعیف بوده و این رشد قیمتی به بهبود تقاضا منجر نشده است. 

برخلاف روند افزایشی به وجود آمده در بازار سنگ‌آهن وارداتی چین، بهای کنسانتره داخلی این کشور به دلیل تقاضای ضعیف در مسیر کاهش نرخ قدم برداشت. به گزارش پلتس بهای کنسانتره آهن 66 درصد در تانگشان چین در روز جمعه نرخی برابر 870 یوآن به ازای هر تن داشت که این نرخ نسبت به بهای آن در هفته قبل کاهش 80 یوآنی به ازای هر تن داشت. 

در عین حال موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین همچنان افزایشی است و این موضوع باعث می‌شود تا اطمینانی نسبت به روند مثبت ایجاد شده در بهای معاملات سنگ‌آهن وجود نداشته باشد. 

سنگ‌آهن در معاملات آتی بورس کالای دالیان برای تحویل ژانویه در روز جمعه 19 نوامبر با کاهش 0.29 درصد یا 1.5 یوانی در هر تن به 521.50 یوان در هر تن رسید که این موضوع بیانگر عدم اطمینان معامله‌گران به استمرار روند رو به رشد قیمتی است.