به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 8 دی- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 428 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 399 هزار و 885 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 977 واحد بالا آمد و در رقم 367 هزار و 362 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 109 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 829 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 298 نماد رشد قیمت و 194 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 59 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 39 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های نورد آلومینیوم (فنوال)، شرکت مهندسی نصیر ماشین (خنصیر) و شرکت معدنی املاح ایران (شاملا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر)، صنایع چوب حزر کاسپین (گحزر) و صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای غشصفا (شرکت پگاه اصفهان)، لپارس (شرکت پارس الکتریک) و کدما (شرکت معدنی دماوند) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت)، شرکت پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) و شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای 141 میلیارد تومانی بسته شد.

 ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته یک درصد کاهش یافت و 105 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 47 درصد رشد کرد و در رقم 246 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه امروز نماد فرابورس (شرکت فرابورس ایران) با صف‌ خرید 23 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فرابورس، نمادهای خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) و خزامیا (شرکت زامیاد) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 26 میلیارد تومانی داشت. پس از سدبیر، نمادهای وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص پس از یک روز از کانال 1.4 میلیونی پائین آمد و افت اندک 428 واحدی داشت. روز سه‌شنبه اغلب نمادهای بازار سبزپوش بودند و شاخص هم وزن هزار و 977 واحد رشد کرد. 

دیروز تقاضای بازار از عرضه‌ها بیشتر بود و سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 15.6 میلیارد تومان بود و سرانه فروش هر معامله‌گر حقیقی 13.5 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات 79 نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید 246 میلیارد تومان بود. 

معاملات دیروز 2 نکته منفی مهم داشت. نمادهای بزرگ بازار افت قیمت داشتند و فولاد، شستا، فملی، فارس، پارس، کویر، تاپیکو و وغدیر بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. دومین روند منفی بازار تداوم خروج نقدینگی حقیقی از بورس بود. روز سه‌شنبه برای چهارمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 129 میلیارد تومان رسید. 

بدین ترتیب روند صعودی شاخص بورس متوقف شد و نتوانست کانال 1.4 میلیونی را حفظ کند. با این حال با توجه به وجود مازاد تقاضا و افزایش آن –نسبت به روز دوشنبه- و همچنین رشد قیمت 59 درصد از نمادها می‌توان انتظار داشت شاخص به کانال 1.4 میلیونی برگردد. مرز یک میلیون و 400 هزار واحد نقطه عطف بازار است، صعود به آن می‌تواند برای سهام‌داران به معنای در پیش بودن روزهای صعودی باشد و نزول از آن می‌تواند به سهامداران سیگنال نزول و تعدیل بدهد. 

پیش بینی بورس