به گزارش اکوایران؛ وضعیت نامناسب نگهداری کالا در سازمان اموال تملیکی که گلایه رییس قوه قضایه را نیز به همراه داشت موجب شد تا این سازمان روند واگذاری کالای دپو شده در این سازمان را شتاب بخشد. به همین منظور با توجه به گفته معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی چهارمین حراج حضوری سازمان اموال تمکلی امروز برگزار شد و پنجمین مرحله از حراج اموال منقول تحت اختیار سازمان اموال تملیکی نیز شهریور ماه برگزار خواهد شد. ظاهرا این سازمان سعی دارد تا هرچه سریعتر سرو سامانی به این سازمان دهد.

علاوه بر فورد موستانگ قرمز، یک دستگاه سواری فورد موستانگ مستعمل سفید روغنی دو درب دنده  اتوماتیک مدل 2010 و یک دستگاه خودروی سواری بنز e350 سرمه ای رنگ سقف مشکی مدل 2012 نیز دیده می شود. به گفته فعالان این بخش خودروهای فورد به مرحله اسقاط رسیده اند، اما متقاضیان باز هم برای خرید آنها اقدام کرده اند؛ ارزیابی لیست اموال عرضه شده بسیار بلند است.  

 سعید غلامی معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی در خصوص اینکه در این مرحله چند پارت کالا عرضه شده می گوید: در این حراج کالاهای اموال تملیکی از ۱۵ استان کشور وجود داشتند که در آن ۱۱۹ پارت کالا به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد تومان عرضه شد و بیش از ۱۶ میلیارد تومان به فروش رفت.

پیش از این سه حراج دیگر از سوی سازمان اموال تملیکی برگزار شده بود که سومین مرحله آن 28 تیرماه سال جاری صورت گرفت و در مجموع 27 میلیارد تومان انواع کالا به حراج گذاشته شدند. در مرحله سوم 19 استان در حراج سازمان اموال تملیکی شرکت داشتند که هم به لحاظ میزان فروش و هم استان های شرکت کننده از مرحله چهارم تعداد آنها بیشتر بوده است؛ در مرحله سوم کالاهای عرضه شده عمدتا شامل لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، موبایل و لوازم جانبی، لوازم یدکی و … بود.

به گفته معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی هیچ محدودیتی برای حضور آحاد مردم وجود ندارد و همه می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و کارت بانکی در مزایده حضوری شرکت کنند. غلامی اضافه کرد: متقاضیان پیش از حضور در این حراج از یکشنبه ۲۳ تا ۲۷ مردادماه فرصت داشتند جهت بازدید از کالاهای مطرح در حراج به انبارهای این سازمان مراجعه کنند.

اما چه کالایی شامل اموال تملیکی می شود؟ منظور از اموال تملیکی، کالاها و اموالی است که به موجب قانون، به تصرف، تملک، توقیف یا مدیریت دولت در می‌آید. از قبیل کالاهایی که از طریق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف می شود و یا اموال و کالا هایی که به موجب احکام قضایی ضبط و مصادره می شود. رسوب کالا در گمرکات کشور و بلاتکلیفی اموال در ماه های گذشته موجب شد تا بسیاری از کالاهای دپو شده در گمرکات کشور سر از سازمان اموال تملیکی درآورند در این راستا نیز در این مدت فیلم های بسیاری از نامناسب بودن وضعیت نگهداری این اموال منتشر شد که انتقاد محسنی اژه‌ای رییس قوه قضایه را نیز به همراه داشت.