به گزارش اکو ایران، طبق گزارش‌های سالانه، هزینه‌ای که سال گذشته برای بازی‌های موبایلی شده برابر با 116 میلیارد دلار بوده‌است. برای اینکه بزرگیِ این رقم را درک کنید کافی است بدانید شرکت پلی‌استیشن تا 31 مارس 2021 توانسته 24 میلیارد دلار درآمدزایی کند.

بررسی‌ها از مصرف‌کنندگان و کاربران این بازی‌ها نشان می‌دهد بازی‌هایی نظیر رابلاکس (Roblox)، جنشین ایمپکت (Genshin Impact) و کندی کراش ساگا (Candy Crush Saga) بیشترین فروش را داشته‌اند.

این روزها مردم بیش از هر زمانی سرگرم بازی‌های موبایلی می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از کاربران بازی‌های موبایلی، روزانه 5 ساعت از زمان خود را صرف بازی‌هایی می‌کنند که روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کرده‌اند.

همین اعداد و ارقام است که خرید 12.7 میلیارد دلاریِ شرکت زینگا (Zynga) از طرف غول توسعه‌دهنده بازی معروف سرقت بزرگ (GTA) که همان شرکت تیک تو (Take Two) است را معنادار می‌کند.

البته هنوز به صورت شفاف و دقیق نمی‌دانیم بازی موبایلیِ شرکت سونی چگونه خواهد بود، اما احتمالا تا اواخر امسال روانه بازار بازی‌های موبایلی خواهد شد. هرچند ورود به این عرصه کار ساده‌ای نیست اما به هر حال شرکت پلی‌استیشن غولی شناخته‌شده در زمینه بازی‌های کامپیوتری است و می‌تواند طرفدارانی داشته باشد.