به گزارش اکوایران، ایلان ماسک در تاریخ 14 مارس، 9.2 درصد از سهام توییتر را به مبلغ حدودی 2.9 میلیارد دلار خریداری کرد. این مبلغ، حدود 73.5 میلیون سهم از سهام این شرکت را شامل می شود. خرید همین تعداد سهم کافی بود تا میلیاردر پر سر و صدا را «بزرگترین سهامدار توییتر» خطاب کنیم.

این خرید پس از حدود 20 روز و در تاریخ 4 آوریل، به تایید مقامات بورس ایالات متحده رسید و خبرش منتشر شد. خبر این خرید همانا و افزایش 25 درصدی سهام توییتر همانا. ایلان ماسک قبل تر ها هم اثبات کرده که پاقدم خیری برای هر حوزه ای که واردش می شود دارد که توییتر هم از ایبن قاعده مستثنی نبود.

ایلان ماسک 11 روز پس از این خرید و در تاریخ 25 مارس (9 روز قبل از انتشار خبر معامله)، در یک نظرسنجی جنجالی وضعیت آزادی بیان توییتر را به چالش کشید. وی با راه اندازی یک رای گیری در توییتر با مشارکت بیش از 2 میلیون اکانت، از کاربران درباره پایبندی توییتر به اصول آزادی بیان سوال کرد که حدود 70 درصد شرکت کنندگان به این موضوع، پاسخ منفی داده بودند. ایلان ماسک قید کرده بود که نتیجه این نظرسنجی بسیار مهم است و از شرکت کنندگان درخواست کرده بود که با دقت رای بدهند.

1

ماسک در زمان های متفاوت، علاقه خود به ایجاد یک شبکه اجتماعی با آزادی بیان کامل را ابراز کرده بود. سخنان وی در شبکه های اجتماعی مختلف مانند توییتر، همیشه دارای رگه هایی از دموکراسی هستند. ایلان ماسک با این پیش زمینه، به سراغ رای گیری مذکور رفته و حالا و در تاریخ 5 آوریل، پاراگ آگراوال، مدیر عامل توییتر، در قالب یک توییت به استقبال حضور ایلان ماسک در هیات مدیره این شرکت رفته و بابت این حضور، هیجان زده شده است!

2

در نهایت، با این پیش زمینه ها و با خبر حضور ایلان ماسک در هیات مدیره توییتر، می توان انتظار ایجاد تغییرات بنیادینی را در خط مشی این شبکه اجتماعی محبوب داشت.