شرکت فورتم تکنولوژی پس از توافق با وزارت کشور قطر برای جلوگیری از حملات احتمالی در اماکن فوتبال، "پهپادهای رهگیر" را ارائه خواهد کرد. پهپادهای فورتم دیگر پهپادها را در نزدیکی استادیوم‌ها که می‌توانند تهدیدی امنیتی باشند، سرنگون و جابه‌جا خواهند کرد.

این توافق منعکس‌کننده ترس‌های فزاینده در مورد تهدیدهای تروریستی است که این اواخر افزایش یافته است.

"پهپادهای رهگیر" خودمختار و هدایت شونده توسط رادار، با شلیک تور با پهپادهای مشکوک مقابله می کنند و به این ترتیب پهپاد هدف را به دام انداخته و به مکان دیگری منتقل میکنند. برای پهپادهای بزرگتر، توری به سمت هدف پرتاب می شود، به یک چتر نجات متصل است که هدف را کند کرده و آن را به زور به زمین می برد.

تیموتی بین، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران فورتم در گفت و گویی با بی بی سی گفته است:« اهداف با استفاده از «مجموعه‌ای از رادارهای بسیار کوچک که در سرتاسر مکان پخش شده‌اند، شناسایی می‌شوند.»

آقای بین همچنین افزود، اما هیاهوی هواپیماهای بدون سرنشین ،تماشاگران را آزار نخواهد داد.زیرا ماشین‌ها کار خود را یک مایل یا بیشتر، دورتر از محل برگزاری انجام می‌دهند.

پروفسور دیوید دان، از دانشگاه بیرمنگام، می گوید که تهدید استفاده تروریستی از هواپیماهای بدون سرنشین افزایش یافته است، زیرا این فناوری در دسترس تر شده است. او معتقد است که ممکن است یک پهپاد بتواند وارد ورزشگاه شود، جایی که تروریست های زمینی نمی توانند.

دکتر استیو رایت از دانشگاه غرب انگلستان، نیز فکر می‌کند که نگرانی‌ها تا حدی افزایش یافته است زیرا پهپادهای تجاری در درگیری‌های یمن و اوکراین به سلاح تبدیل شده‌اند.او معتقد است که سیستم هایی مانند فورتم می توانند در برابر تهدید پهپادهای کوچکتر موثر باشند.

دکتر رایت، که روی سیستم مشابهی برای یک شرکت اروپایی کار می‌کند، معتقد است که آنها خط دفاعی را از یک محل به بیرون گسترش می‌دهند و به مدافعان زمان بیشتری برای پاسخ دادن می‌دهند.

اما او هشدار می‌دهد که اینها یک قدم در یک مسابقه تسلیحاتی هستند و می‌گوید که با افزایش سرعت پهپادهای مهاجم، متوقف کردن آنها سخت‌تر خواهد شد. اما با الزام مهاجمان به استفاده از اقدامات متقابل، همه سیستم‌های دفاعی پهپاد حملات را سخت‌تر می‌کنند و بنابراین احتمال وقوع آن را کاهش می‌دهند.

دکتر رایت همچنین افزود "اگر اقدام متقابل شما شکست خورد، لزوماً به این معنی نیست که کار شما بیهوده است. زیرا شما همچنان هزینه ای بر دشمن خود تحمیل می کنید."