به گزارش اکو ایران و به نقل از خبرگزاری رویترز یک پروفسور ژاپنی نمونه اولیه ای از یک مانیتور را توسعه داده است که می توان به کمک آن طعم غذاها را چشید؛ اتفاقی که می تواند گام مهمی در جهت توسعه مانیتورهای چند حسی باشد. این دستگاه که به اختصار TTTV نامیده می شود با کمک ترکیب 10 طعم اصلی می تواند طعم غذاهای مورد نظر را شبیه سازی کند. پس از آماده سازی طعم نهایی، لایه ای بهداشتی از این طعم بر سطح صفحه نمایش قرار می گیرد که در نهایت کاربر می تواند مزه آن را با زبان خود امتحان کند.

تجربه طعم غذا از آن سوی دنیا

محققان تکنولوژی بر این باورند که این دستگاه در دوره ای که ویروس کرونا در همه جا پخش شده است، سبب بهبود ارتباط افراد با دنیای خارج خواهد شد. در حقیقت هدف این تکنولوژی جدید آن است که افراد حتی اگر در خانه خود باشند بتوانند طعم غذایی را در رستورانی در گوشه دیگری از دنیا بچشند.

میاشیتا، توسعه دهنده این مانیتور جدید، با کمک تیمی تحقیقاتی متشکل از 30 دانشجو دست به توسعه محصول خود زده اند که به عقیده میاشیتا هزینه نسخه تجاری آن در حدود 875 دلار خواهد بود. این کشف جدید کاربردهای فراوانی مانند آموزش از راه دور برای آشپزها و همچنین چشیدن طعم در بازی ها خواهد داشت.

همچنین میاشیتا در حال مذاکره با شرکت هایی برای نوعی از این تکنولوژی است که می تواند طعم پیتزا یا شکلات را روی یک نان برشته پیاده سازی کند. میاشیتا امیداور است روزی طعم ها نیز مانند قطعات موسیقی قابل دانلود باشند و کاربرها بتوانند آن را در گوشه دیگری از دنیا بچشند.