ناهید کیانی، تکواندوکای ایرانی متولد  ۱۰ مرداد ۱۳۷۷ در ایذه است. او در کنار مبینا نعمت‌زاده در المپیک 2024 فرانسه برای کشور شگفتی‌‌ساز شدند. علاوه‌بر دریافت نشان نقره در این رقابت وی توانست عنوان بالاترین مدال کسب‌شده زنان ایران در تاریخ المپیک را کسب نماید.

ناهید کیانی با یک اشتباه شیرین تکواندو را آغاز کرد. سال 1385  در سن هشت سالگی که مادر ناهید برای کلاس تابستانه او اشتباهی لباس تکواندو را خرید، شاید تصورش را نمی‌کرد که رخت قهرمانی دخترش را در مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان بر تنش می‌کند. 

ناهید کیانی

 ناهید کیانی، نخستین زن ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو در تاریخ تکواندو ایران شده است. همچنین برای نخستین بار در تاریخ تکواندو زنان ایران موفق شده است در رنکینگ جهانی در رتبه نخست جهان قرارگیرد.

او تاکنون تجربه حضور در دو المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ را داشته است.  ناهید کیانی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در دیداری که حاشیه زیادی داشت،  نتیجه بازی را به حریف خودش کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان واگذار کرد. هنگام بازگشت به ایران هیچ مسئول ورزشی ایران در فردوگاه به استقبالش نرفت و برخی از مردم نیز از شکست او در مقابل علیزاده اظهار شادمانی کردند.

ناهید کیانی کیمیا علیزاده المپیک پاریس

او پس از مدتی سکوت در واکنش به باختش نوشت: «بازنده حقیقی مسابقه من و کیمیا «المپیک» بود. آری المپیک، رویدادی که تمام بزرگی‌اش به فریاد صلح است. المپیک ۲۰۲۱ با تمام خوب و بدش تمام می‌شود، من می‌مانم و المپیکی که بزرگی‌اش در ذهنم افول پیدا کرده است؛ «المپیک کرونا زده بدون صلح».

اما حالا پس از گذشت سه سال، روزگار به گونه دیگری برای ناهید رقم خورد. او پس از چهار پیروزی در پاریس به نخستین زن ایرانی تبدیل شد که موفق شده به فینال المپیک صعود کند و با کسب مدال نقره در المپیک ۲۰۲۴، پرافتخارترین ورزشکار زن ایرانی در بازی‌های المپیک محسوب می‌شود.

ناهید کیانی