به گزارش اکوایران، شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه تاکنون به بیش از 40 هزار نفر افزایش یافت. آمارها حاکی از آن است در این زلزله مرگبار تاکنون 31 هزار و 643 نفر در ترکیه و 8 هزار و 814 نفر در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

امدادرسانی در حال اتمام است

تیم‌های نجات در ترکیه و سوریه در حال پایان دادن به عملیات امدادرسانی هستند؛ در حالی‌ که شماری از شهروندان این دو کشور هنوز زیر آوار گرفتار هستند و امید برای نجات آنها روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.

سازمان‌های امدادی نسبت به بی‌خانمان شدن بیش از یک میلیون نفر در ترکیه هشدار داده‌اند و احتمال می‌دهند این رقم در سوریه بسیار بیشتر باشد.

بازگشایی دو گذرگاه مرزی سوریه برای کمک‌رسانی

سازمان ملل از موافقت دولت سوریه مبنی بر باز کردن دو گذرگاه مرزی دیگر برای کمک‌‎رسانی بین‌المللی خبر داد تا امدادرسانی این کشور زلزله‌‌زده تسهیل شود.

این خبر در حالی اعلام شده که بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، مرحله نجات «رو به پایان» است.

پیش از این مدیر امدادرسانی سازمان ملل نسبت به امدادرسانی در سوریه ابراز نگرانی کرده و گفته بود: جامعه جهانی زلزله‌زدگان شمال غربی سوریه را به حال خود رها کرده است.

کمک ۵۰ هزار دلاری طالبان به زلزله‌زدگان ترکیه

طالبان در اقدامی عجیب ۵۰ هزار دلار برای کمک به زلزله‌زدگان را در یک کیسه پلاستیکی تحویل سفیر ترکیه در کابل داد.

خاکسپاری سه فوتبالیست ایرانی زلزله ترکیه

امروز 25 بهمن‌ماه، مراسم خاکسپاری سه ملی‌پوش تیم فوتبال قطع عضو ایران که در زلزله ترکیه جان باخته بودند، در خوزستان برگزار شد و در زادگاهشان به خاک سپرده شدند.