به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) «بهترین کاری» بود که برای اسرائیل انجام دادم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا این مطلب را روز جمعه به وقت محلی در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اقامتگاه خود در فلوریدا بیان کرد و افزود: پایان دادن به توافق هسته‌ای ایران، «بهترین کاری» بود که من برای اسرائیل انجام دادم. متاسفانه دولت بایدن هیچ کاری در این زمینه انجام نداد.

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو در دیدار با او به خاطر فعالیت‌هایش در خاورمیانه در زمان ریاست جمهوری از او تشکر کرده است. توافق‌نامه آبراهام، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، خروج از برجام و دستور ترور قاسم سلیمانی در سال 2020 از جمله اقدامات آمریکا در خاورمیانه در زمان ریاست جمهوری ترامپ است.

کمپین انتخاباتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در عوض با اسرائیل اعلام همبستگی کرد و متعهد شد در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، برای برقراری صلح در خاورمیانه و مبارزه با یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های آمریکا تلاش کند.