به گزارش اکوایران، سید عباس عراقچی، وزیرامور خارجه که اکنون در نیویورک حضور دارد، با مقامات کشورهای مختلف و شبکه سه صداوسیما گفت‌وگو کرد.

عراقچی به صداوسیما: هیچ بحثی درخصوص کاهش تنش با رژیم صهیونیستی مطرح نیست

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی با شبکه سوم سیما در خصوص دیدارها انجام شده در جریان این سفر گفت: هر دو روز کاری رئیس‌جمهور در نیویورک بسیار پرکار و شلوغ بود و مجموعه‌ای از دستور کارهای مختلف در برنامه آقای رئیس جمهور دیده شده است. روز گذشته سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سران برای آینده را داشتیم و امروز هم سخنرانی اصلی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل را داریم.

عراقچی در واکنش به حاشیه‌سازی‌ها در خصوص سخنان اخیر رییس‌جمهور گفت: صحبت‌های آقای رییس جمهور را هم تقطیع، هم تحریف و هم تفسیر اشتباهی کردند، بار دیگر تاکید می‌کنم که هیچ بحثی در خصوص ضرورت تنش با رژیم صهیونیستی مطرح نبوده و نیست.

او تاکید کرد: پزشکان در دیدارهای خود این مسئله را اعلام کردند که اگر جنگ ادامه پیدا کند جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و همه جانبه از لبنان حمایت می‌کند چرا که حمایت از محور مقاومت جزو اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ما است و تردید در این مسئله نیست. 

دیدار عراقچی با رافائل گروسی

رافائل گروسی،  مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار عکسی از دیدارش با عراقچی وزیر خارجه ایران در پیامی که در شبکه پیام رسان ایکس منتشر کرد، نوشت: دیدار و برقراری تماس دوباره با عراقچی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در آستانه سفر آینده من به تهران مهم است.

عباس عراقچی دوشنبه شب (به وقت محلی) در نیویورک با گروسی دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف درباره تقویت روابط و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

رافائل+گروسی+عباس+عراقچی

دیدار عراقچی با وزیر امورخارجه ژاپن و مکزیک

عباس عراقچی بامداد سه‌شنبه در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با آلیسیا بارسنا وزیر امور خارجه مکزیک و یوکو کامیکوا وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه ژاپن در این دیدار حادثه انفجار معدن در طبس را تسلیت گفت.

171409722

171409718

گفت‌وگوی عراقچی با وزیر خارجه ایتالیا

وزیر امورخارجه ایران با آنتونیو تایانی وزیر خارجه ایتالیا دیدار و درباره مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عراقچی در این دیدار با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان هشدار داد که منطقه در آستانه یک جنگ گسترده است و چنانچه ایالات متحده و دیگر دوستان رژیم صهیونیستی حملات آن رژیم را متوقف نکنند باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.

او با اشاره به درخواست ایتالیا و برخی کشورهای دیگر برای آتش‌بس فوری در لبنان گفت این بر عهده حامیان رژیم صهیونیستی است که آن رژیم را به توقف حملات وحشیانه خود که ثمره آن تا کنون شهادت صدها نفر از جمله ده‌ها کودک بوده است، وادار سازند.

وزیر امور خارجه ایتالیا در این دیدار با اشاره وخامت اوضاع در جنوب لبنان بر ضرورت تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ و برقراری آتش‌بس تاکید کرد.

171411183عراقچی در روزهای گذشته با همتایان خارجی و مقام‌های بین‌المللی از جمله وزرای خارجه لبنان، عربستان، ازبکستان، بلغارستان، بحرین، کویت و کوبا، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور غزه دیدار کرد.