به گزارش اکوایران، یک رسانه غربی مدعی شده که مقامات اسرائیلی و غربی اعتقاد دارند که در پی حملات اخیر به لبنان، جنبش حزب‌الله از ایران در خواست کمک کرده است.

دو مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی به باراک راوید، گزارش‌گر آکسیوس گفته‌اند، در پی شدت گرفتن چشمگیر درگیری‌ها میان جنبش حزب‌الله و ارتش اسرائیل، جنبش مقاومت اسلامی لبنان از ایران تقاضای کمک کرده است.

به نوشته راوید، حمله مستقیم ایران به اسرائیل به طور چشمگیری منطقه را دچار تلاطم بیش‌تر کرده و احتمالاً ایالات متحده را به طورفعال‌تری وارد جنگ‌ می‌کند.

با این حال، به اعتقاد منابع راوید، اکنون «زمان مناسب» برای حمله به اسرائیل نیست، زیرا مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران در حال حاضر برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد. پزشکیان روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در نیویورک، اسرائیل را طرفی خواند که به دنبال جنگ گسترده‌تر در منطقه است و تاکید کرد که ایران نمی‌خواهد در این تله بیافتد.

یک مقام ارشد اسرائیلی به راوید گفته که کابینه امنیتی به ارتش اسرائیل دستور داده تا از اقداماتی که موجب پیوستن ایران به جنگ می‌شود، اجتناب کند.

روز سه‌شنبه، ارتش اسرائیل یک حمله هوایی در بیروت انجام داد و پس از آن ارتش اسرائیل مدعی شد ابراهیم قبیسی، فرمانده نیروی موشکی حزب‌الله را کشته است. رسانه‌های لبنانی از کشته شدن پنج نفر در این حادثه خبر دادند. در این روز، بیش از یک میلیون نفر در اسرائیل -از منطقه حیفا تا مرز با لبنان- گسترده‌ترین حملات راکتی و پهپادی حزب الله علیه اسرائیل را تجربه کردند. اکثر این پرتاب‌ها رهگیری شدند، اما چندین نفر هم زخمی شده‌اند.

اسراییل لبنان

 طی روزهای اخیر، با کشته شدن بسیاری از فرماندهان ارشد نظامی و به خطر افتادن سیستم های ارتباطی، حزب الله متحمل خسارات گسترده شده است. مقامات اسرائیلی ادعا کرده‌اند که این رژیم بخش بزرگی از زرادخانه موشکی این گروه را در روزهای گذشته منهدم کرده است.

به گفته مقامات اسرائیلی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یک‌شنبه در جریان تماس تلفنی خود با همتای اسرائیلی‌اش، یوآو گالانت، احتمال دخالت مستقیم ایران در جنگ لبنان را بررسی کرد.

سرلشکر پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، گفت که آستین به گالانت اعلام کرده که «ایالات متحده در محافظت از نیروها و پرسنل خود راسخ است و مصمم است تا هر بازیگر منطقه‌ای را از سوء استفاده از وضعیت یا گسترش درگیری باز دارد».