به گزارش اکوایران، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به سی‌ان‌ان گفت که اسرائیل در مورد اقدام علیه ایران، از نزدیک با ایالات متحده هماهنگی می‌کند، اما تصمیمات مستقل خودش را در مورد نحوه مقابله خواهد گرفت.

حتی در حالی که ایالات متحده به وضوح مخالفت خود را با حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران اعلام کرده است، گالانت گفت که اسرائیل هیچ یک از گزینه‌های خود را کنار نگذاشته است.

گالانت که روز چهارشنبه برای هماهنگی در مورد تهدیدات ایران و نیروهای متحد آن با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دیدار خواهد کرد، گفت: «همه چیز روی میز است».

خبر مرتبط
ادعای واشنگتن‌پست: اقدام اسرائیل سنجیده‌تر خواهد بود تا منجر به انتقام ایران نشود

اکوایران: علی‌رغم لفاظی‌های ستیزه‌جویانه اسرائیل، مقامات آمریکایی گفتند که بر این باورند که تل‌آویو پاسخی سنجیده‌تر را در نظر خواهد گرفت که منجر به دور دیگری از انتقام‌جویی ایران نشود.

گالانت ادعا کرد: «اسرائیل توانایی هدف قرار دادن اهداف دور و نزدیک را دارد. ما این را ثابت کرده‌ایم. ما به حمله ایران پاسخ مناسب خواهیم داد. ما کنار نخواهیم ایستاد و جامعه بین‌الملل نیز نباید این کار را بکند».

گالانت همچنین از موفقیت کمپین اسرائیل علیه حزب‌الله تمجید کرد و گفت که اسرائیل «بخش عمده‌ای از توانایی‌های آن‌ها را از بین برده است» و حزب‌الله اکنون با «فقدان فرماندهی و کنترل» مواجه است.

خبر مرتبط
اهداف محتمل در تبادل آتش احتمالی ایران و اسرائیل/ چرا پروازها در فرودگاه‌های کشور متوقف شد؟

اکوایران: در واکنش به گزارش‌ها پیرامون اقدام احتمالی اسرائیل، کاربران ایرانی با انتشار تصویری اهداف واکنش ایران را به تصویر کشیده‌اند.

وزیر دفاع گفت: عملیات زمینی همچنان محدود به مواضع حزب الله در نزدیکی مرز است، با این که عملیات در روزهای اخیر گسترش یافته است.

گالانت استدلال کرد که ضرباتی که اسرائیل علیه حزب الله وارد کرده است، «شکافی ایجاد کرده است که اکنون درب را برای تغییر نه تنها در لبنان، بلکه در کل خاورمیانه باز می‌کند.»