به گزارش اکوایران، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، تحریم‌ها علیه بخش‌های نفت و پتروشیمی ایران را گسترش داده است.

وزارت خزانه داری در بیانیه‌ای گفت: «این اقدام فشار مالی بر ایران را تشدید می‌کند و توانایی آن را برای کسب درآمدهای انرژی و اقدام علیه شرکا و متحدان آمریکا محدود می‌کند».

به نوشته رویترز، اقدام جدید ایالات متحده بخش‌های نفت و پتروشیمی را ذیل یک فرمان اجرایی قرار می‌دهد که بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران را هدف قرار می‌دهد.  آنطور ک رویترز مدعی شده هدف این فرمان اجرایی محدود کردن منابع مالی دولت برای حمایت از برنامه هسته‌ای و موشکی است.

در این بیانیه آمده است که این به خزانه‌داری امکان می‌دهد تا «هر فردی را که مصمم به فعالیت در بخش نفت و پتروشیمی اقتصاد ایران است، تحریم کند».

وزارت خزانه داری همچنین اعلام کرد که 16 شرکت و 17 کشتی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است و دلیل آن نیز مشارکت آن‌ها در حمل و نقل فرآورده های نفتی و پتروشیمی برای شرکت ملی نفت ایران است.

وزارت خزانه‌داری گفت که در حال شناسایی «ناوگان اشباح» کشتی‌های نفتی ایران است که با دور زدن تحریم‌ها، نفت ایران را به فروش می‌رسانند.

همزمان، وزارت امور خارجه آمریکا نیز تحریم‌هایی را علیه 6 کشتی و 6 نهاد درگیر در تجارت نفت تهران اعمال کرد.