به گزارش اکوایران، یک کانال تلگرامی مدعی افشای اطلاعات آمریکایی در مورد طرح‌های حمله احتمالی اسرائیل شد.

به نوشته باراک راوید، گزارش‌گر آکسیوس، پس از انتشار دو سند ادعایی اطلاعاتی ایالات متحده در مورد تدارک اسرائیل برای حمله به ایران توسط یک حساب تلگرامی، مقامات ایالات متحده به شدت نگران یک نقض احتمالی بزرگ امنیتی هستند.

 این افشای ادعایی زمانی منتشر می‌شود که اسرائیل طی هفته‌های اخیر مدعی تکمیل آماده‌سازی برای انتقام‌جویی علیه ایران است. به نوشته راوید، این افشاگری می‌تواند تلاشی برای ایجاد اختلال در عملیات اسرائیل تلقی شود.

یک کانال تلگرامی با نام «میدل ایست اسپکتیتور» روز جمعه مدعی شد که اسنادی را از منبعی در جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تدارک اسرائیل برای حمله به ایران دریافت کرده است.

این اسناد شامل گزارش ادعایی اطلاعات بصری توسط آژانس ملی اطلاعات مکانی-زمینی وزارت دفاع آمریکا (NGA) است که اوایل هفته گذشته در داخل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده توزیع شده است. گزارش ادعایی شامل جزئیات اقداماتی است که در روزهای اخیر در چندین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل انجام شده است، از جمله انتقال مهمات پیشرفته که بر اساس این گزارش برای حمله به ایران در نظر گرفته شده بود.

هم‌چنین این گزارش بیان می‌کند که بر اساس اطلاعات سیگنال‌های ایالات متحده، نیروی هوایی اسرائیل طی هفته گذشته تمرین بزرگی را با حضور هواپیماهای اطلاعاتی و جنگنده‌های احتمالی آموزش دیده برای حمله احتمالی علیه ایران انجام داد.

گزارش اطلاعاتی ادعایی همچنین به جزئیات آماده‌سازی واحدهای پهپادهای اسرائیلی برای حمله به ایران پرداخته است.

به نوشته راوید، این گزارش، اگر دقیق باشد، نظارت بسیار دقیق اطلاعات ایالات متحده بر تدارکات اسرائیل برای حمله به ایران، از جمله استفاده از ماهواره‌ها برای جاسوسی از عملیات‌های انجام شده در پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل را افشا می‌کند.

این افشای احتمالی می‌تواند نشانه نقض امنیتی بسیار جدی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده باشد که منجر به رسیدن اطلاعات محرمانه فوق سری به این کانال تلگرامی نزدیک به ایران شده است. 

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفته که افشای اطلاعاتی بسیار نگران کننده است، اما او باور دارد که این اطلاعات بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل علیه ایران تأثیر خاصی ندارد. یک مقام ارشد اسرائیلی هم به راوید گفته که تشکیلات اسرائیل از نشت ادعایی آگاه است و آن را بسیار جدی می‌گیرد.