به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با اشاره به ترور رهبر فقید جنبش حماس، از اسرائیل خواست تا از فرصتی که به ادعای او به دست آمده استفاده کند تا به راه حلی بلندمدت برای مناقشه دست یابد.

به نوشته الجزیره، بلینکن ادعا کرد: «اکنون زمان تبدیل این موفقیت‌ها به موفقیت پایدار و استراتژیک است».

بلینکن افزود که اسرائیل باید در واکنش به حمله موشکی ایران در اول اکتبر از «تشدید بیشتر» اجتناب کند.

وزیر امور خارجه پیش از عزیمت به عربستان سعودی، ایستگاه بعدی سفر خود به خاورمیانه، به خبرنگاران در اسرائیل گفت: «همچنین بسیار مهم است که اسرائیل به روشی پاسخ دهد که تنش بیشتر ایجاد نکند».

بلینکن هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود از اسرائیل خواست که به سمت عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی -روندی که با جنگ غزه متوقف شده ـ حرکت کند. او پیش از ترک تل‌آویو به مقصد ریاض گفت: «علی‌رغم همه آن‌چه اتفاق افتاده، فرصتی باورنکردنی در این منطقه برای حرکت در مسیری کاملاً متفاوت، یعنی عادی‌سازی بالقوه روابط با اسرائیل، باقی مانده است».

در همین حال، به نوشته سی‌ا‌ن‌ان، ارتش اسرائیل اعلام کرد که آژیرهای حمله هوایی اوایل روز چهارشنبه در مرکز و شمال اسرائیل شنیده شد که خروج آنتونی بلینکن را به تعویق انداخت. در این حمله، حزب الله یک پایگاه نظامی در شمال تل آویو را هدف قرار داد.

حزب الله گفت که به پایگاه نظامی گلیلوت، که یک واحد اطلاعاتی ارتش اسرائیل در آن قرار دارد، شلیک کرده است.

ارتش اسرائیل گفت که راکت‌ها را سرنگون کرده است، و آسیبی به بلینکن، که قرار بود روز پتجشنبه تل‌آویو را ترک کند، گزارش نشده است. 

در پی ترور رهبر حماس توسط ارتش اسرائیل در هفته گذشته، جو بایدن بلینکن را به خاورمیانه اعزام کرد.