به گزارش اکوایران، اتفاقی که در ادامه تشدید تنش‌های موشکی بین اسرائیل و ایران رخ می‌دهد، ممکن است بستگی زیادی به پیروز انتخابات آمریکا تا 10 روز دیگر داشته باشد.

به نوشته سی‌ان‌ان، با نشستن گرد و غبار در ایران، نشانه‌های اولیه حاکی است که دیپلماسی ایالات متحده در حال حاضر، ترس از زد و خورد تلافی جویانه را از بین برده است. یک منبع منطقه‌ای که به سرعت و با دقت پیش بینی کرد که ایران به حمله قبلی اسرائیل در ماه آوریل پاسخ نخواهد داد، گفت که این بار هم ایران این حمله را نیز «کنترل خواهد کرد».

اسرائیلی‌ها بر سر شدت این حمله اختلاف نظر دارند، حمله‌ای که می‌تواند شرایط را برای اقدامات بعدی ایمن‌تر کند اما به سایت‌های کلیدی ایران ضربه‌ای نزد. آن‌ها موافق هستند که محدود کردن لیست اهداف نتیجه فشار ایالات متحده بوده است.

از زمان رگبار موشک بالستیک ایران که تقریباً یک ماه پیش اهداف نظامی اسرائیل را هدف قرار داد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار پاسخ «متناسب» شده بود. اگر مداخله بایدن نتیجه داده باشد، شاید واضح‌ترین شاخص در بیش از یک سال جنگ باشد که نشان می‌دهد کاخ سفید تا حدی بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نفوذ دارد.

این در حالی است که فشار بر نتانیاهو برای کاهش رنج فلسطینیان در غزه، که در آن بیش از 42000 نفر در جریان جنگ کشته شدند، عمدتا بی‌نتیجه بوده است.

بر کسی پوشیده نیست که نتانیاهو در انتخابات پیش‌رو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد تهاجمی‌تر در مورد ایران، را به کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ترجیح می‌دهد.

اینکه نخست‌وزیر اسرائیل قصد دارد چگونه درگیری‌های مرگبار خود با حماس، حزب‌الله و ایران را دنبال کند و در نهایت به آن‌ها پایان دهد، می‌تواند به آنچه او از کاخ سفید می‌شنود بستگی داشته باشد. آنچه ممکن است دیشب شاهد آن بوده باشیم، حمله اجالتی نتانیاهو بود.

با این حال، توپ در حال حاضر در زمین ایران است.