به گزارش اکوایران، و به نقل از اقتصادنیوز بیت کوین با قیمت 39460 دلار در حال معامله است و نسبت به دیروز حدود 1.2 درصد رشد کرده است. ارزش معاملات آن طی شبانه روز گذشته بیش از 17 میلیارد دلار بوده که این رقم، کاهش چشمگیری نسبت به ارزش معاملات روزهای گذشته دارد. ارزش بازار بیت کوین هم 748 میلیارد دلار است.

حالا که خیال معامله گران از گسترده تر شدن ابعاد جنگ روسیه و اوکراین راحت شده، فشار فروش هم در بازار کاهش چشمگیری داشته و بازار نسبت به زمانی که هنوز جنگ آغاز نشده بود، حتی رشد هم کرده است.

فعلا معامله گران چشم به عدد 40000 دلار دوخته اند تا درصورت عبور قیمت بیت کوین از این نرخ، مجددا وارد معاملات خرید شوند. قیمت فعلی هم فاصله زیادی با این رقم ندارد و با یک رشد 2 درصدی، نرخ بیت کوین وارد کانال 40000 دلار خواهد شد.

بازدهی هفتگی اتریوم به 7 درصد رسید

اتریوم با قیمت حدود 2817 دلار در حال معامله است و نسبت به دیروز بیش از 2 درصد رشد کرده است. ارزش معاملات اتریوم بیش از 11 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 337 میلیارد دلار است.

اتریوم که تا هفته گذشته در مقیاس هفتگی بازدهی منفی داشت، دو روزی است که به بازدهی مثبت رسیده و هم اکنون نسبت به هفته گذشته بیش از 7 درصد رشد قیمت داشته است.

برای اتریوم، قیمت 3000 دلار عدد بااهمیتی است و درصورت عبور از این منطقه، می تواند دوباره وارد یک فاز صعودی جدید شود. البته فعلا برای رسیدن به 3000 دلار، راه نسبتا زیادی وجود دارد.

تعداد نمادهای مثبت، بیشتر از منفی ها است

امروز اکثر نمادها مثبت هستند و به دلیل رشد بیت کوین، فشار فروشی در آلت کوین ها دیده نمی شود. البته تعدادی از نمادها هم منفی هستند اما میزان رشد نمادهای مثبت، بیشتر از میزان افت نمادهای منفی است.

مثبت ترین نماد امروز در فهرست 50 ارز برتر بازار، فایل کوین است که 7 درصد رشد کرده و پس از آن «فلو» قرار دارد که 5 درصد رشد کرده است.

در میان نمادهای منفی هم NEAR Protocol منفی ترین نماد است که حدود 3 درصد افت کرده و غیر از این نماد، سایر نمادهای منفی کمتر از 2 درصد افت را نشان می دهند. در مقیاس هفتگی هم وضعیت نمادهای مثبت، بهتر از نمادهای منفی است. الروند که بدترین عملکرد را در مقیاس هفتگی داشته تنها حدود 9 درصد افت کرده و در مقابل، ترا به عنوان بهترین ارز، 58 درصد رشد را نمایش می دهد.

در نمای کلی بازار و در میان 17834 نمادی که سایت کوین مارکت کپ آن ها را نمایش می دهد، BHPCoin با رشد 160 درصدی بهترین عملکرد را داشته و MyTVchain هم ضعیف ترین نماد بوده که حدود 100 درصد افت کرده است.

کاهش چشمگیر ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد یک درصدی نسبت به روز گذشته به عدد 1.79 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم با 28 درصد افت، به عدد 66 میلیارد دلار رسید.

ارزش معاملات دیفای 10 میلیارد دلار بود و استیبل کوین ها هم 53 میلیارد دلار معامله شده اند که معادل 80 درصد ارزش کل معاملات است.